Global Challenge for Communications: Un milion de dolari pentru o idee

Daca ai o idee care poate schimba neincrederea cu care sunt privite campaniile de strangere de fonduri pentru cauze umanitare, poti castiga un milion de dolari, oferiti de Bill and Melinda Gates Foundation in parteneriat cu Cannes Lions.

Pentru ca una dintre regulile Cannes Lions este ca Grand Prix-ul sa nu mearga niciodata la o campanie sociala, anul acesta exista o oportunitate speciala pentru proiectele de acest gen.

E vorba despre Grand Challenge for Communications, o competitie de idei care isi propun sa produca schimbari in societate si mentalul colectiv.

Competitia de anul acesta vrea sa rezolve problema neincrederii oamenilor in campaniile de fund raising, din cate am aflat la intalnirea informala organizata azi de McCann. Neincrederea aceasta e legata de lipsa de transparenta a cheltuielilor din bani stransi pentru cauze sociale si de confuzia pe care o au oamenii care se implica si sustin astfel de cauze, dar nu stiu ce se intampla cu banii pe care i-au donat. Pe scurt, vor sa gaseasca o idee care sa le arate oamenilor ca banii lor sunt folositi asa cum trebuie.

In competitie se poate inscrie oricine – oameni de publicitate, agentii, echipe, studenti, jurnalisti si, evident, bloggeri. Ideea nu trebuie sa ocupe mai mult de o pagina A4, scrisa fata si verso. Daca e buna, probabil juriul o sa-si dea seama din primul paragraf.

“De 7 ani, de cand s-a schimbat conducerea festivalului, Cannes s-a orientat mai mult spre domeniul umanist, iar noul management si-a propus sa invite sa participe oameni care nu au neaparat legatura cu publicitatea, ci oameni care au idei capabile sa produca schimbari”, a explicat Teo Migdalovici, ambasadorul valorilor Cannes in Romania.

Toate propunerile vor fi jurizate de Cannes Chimera, o dreamteam formata din castigatorii Grand Prix-urilor de anul trecut. Printre ei este si Adrian Botan, de la McCann, care a spus ca isi doreste sa vada cat mai multe aplicatii din Romania.

Printre ponturile date de directorul de creatie McCann este faptul ca trei dintre membrii juriului sunt de la categoria Cyber, asa ca probabil vor aprecia ideile care integreaza noile media.

Tot el a zis ca ar fi pacat sa nu avem idei din Romania, mai ales cand sansele de a castiga sunt destul de mari: dupa prima etapa de jurizare vor fi alese pana la zece idei finaliste. Autorii lor vor primi cate 100.000 de euro si vor pleca la Seattle, intr-un camp cu membrii Cannes Chimera. Ei ii vor ajuta sa dezvolte ideile si sa transforme una dintre ele in marea castigatoare.

Sfatul dat de Teo Migdalovici este sa cititi cu atentie brieful si sa analizati cu atentie campaniile cu care juriul din Chimera a castigat premii. Detalii despre cum puteti aplica gasiti aici, iar despre Cannes Chimera aflati mai multe pe site-ul dedicat. Din ce am vazut eu, ei descalifica din start orice propunere de proiect care se bazeaza pe traininguri, burse, lobby in favoarea schimbarilor legislative etc. Ideea castigatoare, asa cum a subliniat-o si Adrian Botan, nu trebuie sa rezolve probleme sociale punctuale, ci sa schimbe felul in care sunt vazute campaniile umanitare in general.

Deadline-ul de trimitere a ideilor este pe 15 mai. Eu m-am hotarat deja: aplic! 🙂 Am deja o idee. Mai ramane sa vad cum o duc de la “mediocra” la “finalista” 🙂

Succes!

PS: Sfatul meu ar fi sa studiati putin si Millenium Development Goals si sa va concentrati pe obiectivele 1, 4, 5 si 6.

6 thoughts to “Global Challenge for Communications: Un milion de dolari pentru o idee”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *