Vindem experiente – Puma Creative Factory

La Leaders in Marketing, Michael Ruckman povestea cum a intrat cu fiul lui intr-un magazin in care putea sa isi construiasca propriul dinozaur. I-au ales corpul, i-au pus ochi, tepi si tot ce ii mai trebuie unui dinozaur de plus. Au petrecut cateva ore lucrand la el si, la final, l-au cumparat cu 60 de dolari, de cinci ori mai mult decat ar fi dat pe o jucarie similara nepersonalizata.

Lumea plateste mai mult pentru experiente, iar chestia asta a inceput sa fie inteleasa si de business-urile de la noi. Restaurante in care contribui la pregatirea mancarii, fabrici de ciocolata unde iti scrii numele din arahide si sirop, toate ne scot mai multi bani din buzunar, fara nicio parere de rau. In plus, parca se duce vestea mai usor despre ceva ce ai creat tu, cu mainile si imaginatia ta, decat despre un obiect produs in serie, la fel pentru milioane de oameni.

Saptamana trecuta mi-am pus si eu talentul la treaba si mi-am creat un tricou si o geanta personalizate, la Puma Creative Factory – o competitie de personalizat tricouri si genti, parte din initiativa Puma Love Thy Planet. Cu tricoul m-am cam grabit si nu a iesit exact ce imi doream, dar geanta imi place foarte mult, desi n-am lucrat mai mult de cinci minute la ea. Daca as vedea-o intr-o vitrina, mi-as cumpara-o. Si nu zic asta doar pentru ca e a mea ­čÖé

Pentru tricou am folosit negativul unei fotografii pe care o aveam in telefon. Am asezat fotografia pe tricoul pictat in prealabil cu o vopsea speciala (Inkodye), iar apoi l-am lasat la soare cateva minute, la “developat”. Pentru ca nu am fixat bine fotografia, a intrat lumina sub ea, iar contrastul imaginii a iesit cam slab. Pe geanta, in schimb, m-am jucat doar cu trafaletul inmuiat in vopsea si a iesit ce vedeti in imagine.

Chiar daca sunt mediocre in comparatie cu operele de arta create de alti participanti la Creative Factory, abia astept sa le port. A fost foarte fun sa vezi zeci de oameni aplecati peste mese, imbinand tot felul de tehnici pentru a-si personaliza tricourile – sabloane, pictura libera, fotografii sau ce i-a mai ajutat imaginatia sa gaseasca.

Evident, proiectul este un demers de promovare a sustenabilitatii. PUMA a facut un parteneriat si cu Wildlife Works, liderul mondial REDD+ (Reducing Emissions from Deforestation and Degradation), o companie specializata in dezvoltarea si implementarea proiectelor de acest gen: reducerea emisiilor de carbon rezultate din defrisarea padurilor si alterarea mediului inconjurator. Tricourile sunt produse de angajatii  Wildlife Works , angajati care provin din comunitatea locala a coridorului REDD +, din  Kasigau , Kenya. Toate textilele sunt produse din bumbac organic si bumbac fair-trade, in fabrici care ofera locuri de munca oamenilor din comunitatile locale.

La Elena gasiti fotografii de la eveniment, inclusiv cu niste tricouri pe care n-am putut sa le iau acasa, pentru ca le pazeau bine proprietarii ­čÖé

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *