Articol cu valabilitate limitată

Aproximativ 70% dintre vizitatorii magazinelor online lasă produsele în coş şi abandonează comanda înainte de pasul final. E o statistică nesuferită, mai ales după ce te-ai chinuit să îi dai şi adwords, şi newslettere, şi display pe site-urile lui preferate, plus vreo reducere prin remarketing.

Una dintre strategiile folosite în e-commerce pentru a scădea acest procent este urgentarea comenzii. Urgentarea se poate face fie prin limitarea disponibilităţii produsului sau ofertei de preţ redus, fie prin limitarea stocului.

Pe scurt, asta înseamnă să îl faci să înţeleagă şi ce poate pierde, nu numai ce câştigă. Astfel, creşte presiunea pentru a finaliza comanda. Ofertele limitate vin de obicei ca o surpriză şi sunt însoţite de expresii pe care sigur le-aţi întâlnit  – numai acum, doar azi, valabil doar o oră, doar 5 bucăţi pe stoc etc. Însă unele magazine online au şi obişnuit vizitatorii cu câte o ofertă limitată periodic. Minusul ar fi faptul că unii vizitatori se pot răzgândi în ideea în care oferta de a doua zi va fi mai bună. Dar până la urmă, interesul magazinului este ca ei să comande, indiferent dacă o fac azi sau peste o săptămână.

Mai jos sunt 3 metode de urgentare a achiziţiei, iar dacă ştiţi şi altele care funcţionează, aştept recomandări.

Un exemplu de limitare a stocului, folosit de booking.com

booking

Cei de la Strawberrynet, retailer de cosmetice, au în fiecare zi alte 6 produse la reducere. Reducerea este valabilă 24 de ore, în limita stocului.

strawberrynet

 

Şi un alt exemplu, pe baza unui countdown timer, pe care îl folosim pe RCA Ieftin pentru a le transmite clienţilor că preţurile oferite de asiguratori se pot schimba în interval de câteva minute.

rca ieftin

 

4 thoughts to “Articol cu valabilitate limitată”

  1. @Doru, este work in progress. Sunt convinsa ca toate metodele astea dau rezultate, altfel nu ar fi folosite. La RCA Ieftin stiu sigur. Si, indiferent unde sunt folosite sau cum, daca cresc rata de conversie doar cu 0,1% si mai faci alte 4 modificari minore care iti cresc tot cu atat, se aduna ceva, ceva.

  2. Nu e chiar asa. Eu stiu business-uri online care au o rata de conversie mai buna. Si asta fara sa forteze utilizatorul in niciun fel.
    Poti optimiza procesul de comanda facand split-testing.
    Poti pune un pop-up chat in pagina de comanda, in care utilizatorul sa poata consulta un angajat al magazinului, iar acesta sa-l convinga ca poate trimite comanda foarte simplu.
    Poti face ca zalando, care livreaza produsul, iti lasa 15 zile sa il trimiti inapoi daca nu iti place si abia apoi iti ia banii din cont daca ai pastrat produsul. Transportul se face pe banii lor. Clientul are costuri zero si siguranta ca pastreaza produsul doar daca e ceea ce isi doreste.
    Dar dupa parerea mea in Romania sunt doar foarte putine magazine online care fac online-marketing serios, ca afara. Investitiile mici, lipsa de profesionalism si reticenta consumatorului roman pentru cumparaturile online duc la rezultate slabe. Si atunci investitiile in marketing online sunt si mai mici, profesionalismul si mai putin si asa mai departe.

    1. @Cristian, e adevarat ca rata de conversie si viteza cu care se comanda (si cu care vrei sa se comande) pe magazinul tau depind si de ce vinzi, si la ce preturi, si de sezonalitate etc. Poate ar fi gresit sa punem o presiune de timp de genul “valabil doar azi” pe un site cu rochii de mireasa 🙂 Altfel, testari si chat-uri am vazut pe multe magazine online. Cat despre testarea produselor, cei de la okazii.ro au acum o oferta – probezi pantofii comandati online la livrare, iar daca nu iti vin, nu ii cumperi.

      Mai stiu un exemplu de magazin online de accesorii de lux (ex: pretul unui colier depaseste 500 lei), care cocheteaza cu ideea testarii: trimite colierele, clientele le pot purta cateva zile, iar abia apoi decid daca le cumpara sau nu. E drept, ideea e abia in teste si nici nu sunt convinsa ca va prinde. Sunt curioasa ce noutati mai aflu de la GPEC, pe 5 noiembrie, poate revin cu un articol de best practices.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *