Ce voi aplica prioritar după GPeC Summit

shopDe 3 ani nu ratez nicio ediție GPeC. Anul acesta, peste 600 de participanți s-au adunat la GPeC Summit ca să învețe și să facă schimb de idei și bune practici din zona comerțului online.

În cele 3 zile de eveniment au vorbit 45 de speaker pe subiecte care au variat de la optimizarea cheltuielilor de promovare, a conversiilor, analiza campaniilor de promovare, creativitate, usability, inspirație etc. N-am să le reiau pe toate. Dacă sunteți interesați de recomandări pentru magazinele online puteți să vă înscrieți la următoarele evenimente GPeC, să vă uitați pe articolele mele de anii trecuți și să urmăriți blogurile care fac rezumatul ideilor discutate.

De data asta, însă, am să vă las o listă de lucruri pe care am să le aplic după GPeC. Multe dintre ele nu sunt noutăți, dar, așa cum se întâmplă adesea, e cale lungă de la a ști până la a face. Așadar, pentru magazinele online cu care lucrez și nu au deja implementate lucrurile de mai jos, iată o listă de to do:

–  Adăugarea unui mesaj în fiecare pachet livrat. Mesajul trebuie să reia numele brandului, adresa magazinului, datele de contact (pentru a crea memorabilitate), să reasigure clientul că a făcut cea mai bună alegere, să dea câteva detalii tehnice de bază ale produsului sau să explice unde se pot găsi și să ofere un număr de telefon de contact pentru orice fel de întrebări, probleme sau o eventuală comandă telefonică (accesul imediat la o persoană din echipă oferă transparență procesului de achiziție și încredere magazinului). Rezultă încredere, transparență și cresc șansele pentru o comandă nouă.

–   Organizarea și segmentarea bazei de date în funcție de toate tipurile de date care se pot dovedi utile în campanii viitoare – de la categoria de produse comandate, lifetime value până la numărul la pantof, unde există. Pe baza acestor date se pot crea ulterior campanii foarte personalizate de e-mailing sau display care vor aduce rate de conversie mai ridicate. Cu toate astea, nu trebuie căutate segmente foarte înguste, deoarece nu mai sunt profitabile.

–  Am să mă asigur că toate au e-commerce trackingul activat și funcționează cum trebuie. Big issue here.

–  Campanii de newslettere foarte personalizate pentru acei 1% dintre clienți care aduc venituri mai mari decât primii 50%, pe baza insighturilor obținute după analiza comportamentului lor de cumpărare.

–  Pentru a loializa clienții pot fi găsite soluții de a livra mai mult decât a fost promis – surprize neașteptate în colet, discounturi progresive la comenzi viitoare etc.

–  Tot pentru a construi o relație de încredere între magazinul online și client, în măsura în care se poate, se recomandă contactul telefonic după comandă, măcar pentru acei 1%, dacă nu pentru toți.

–  A/B testing pentru tot – mailing, homepage, categorii, coș de comandă etc.

–  Social proof – testimoniale de la clienți reali, diferite de campaniile de endorsement cu vedete.

–  Campanii personalizate pentru userii aflați la prima vizită – intenția lor de cumpărare este minimă, așadar oportunitatea este de a le da cât mai multe argumente vizavi de brand și achiziția online – argument de autoritate (1.000.000 de clienți mulțumiți), beneficii de genul livrare gratuită, cel mai mare magazine online de …, toate modelele pe stoc, diverse concursuri etc. Astfel, chiar dacă nu cumpără la prima vizită, la următoarea vor veni deja informați.

–   Campanii personalizate în funcție de orașul din care vine vizitatorul, de vreme etc.

–  Campanii de urgentare a achiziției – doar două bucăți în stoc, preț valabil 30 minute, un catralion de persoane se uită la același produs etc.

Sigur, vor fi și altele, însă am prioritizat lucrurile care se pot face rapid și fără prea multe resurse și pe cele care pot aduce venituri mai mari.

 

 

2 thoughts to “Ce voi aplica prioritar după GPeC Summit”

  1. Muaaama, ce-mi place! Zici ca vb despre fundraising pentru un ONG si fidelizarea donatorului. So sexy, I wish it was applied 🙂

    Merci de sfaturi!

  2. Presimt că în noiembrie sau la anul se va vorbi la GPeC mai mult despre conținutul de tip text: ce scriem, cum scriem, cum facem să scriem bine. Că nu putem vorbi numai despre cifre și conversii tot timpul, nu-i așa? Mai trebuie să și muncim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *