Beneficiile oleaginoaselor și semințelor + un cadou pentru gustări sănătoase

mixuri

 

Nucile și semințele sunt printre cele mai controversate alimente când vine vorba de alimentația sănătoasa. Unii zic că sunt foarte nutritive și ajută la reducerea inflamației în organism și a riscului de boli cardiace și diabet, alții se sperie și le evită de teamă că îngrașă. Hai să le facem dreptate. Care e adevarul?

Adevărul e că ambele afirmații sunt adevărate, cu steluțele de rigoare.

 

Nucile românesti, pecan, de macadamia sau braziliene, migdalele, nucile caju, fisticul, cânepa, susanul, semințele de dovleac, de floarea soarelui, de in și toate suratele lor oleaginoase și semințe sunt dovada că natura a auzit de expresia “esențele tari se țin în recipiente mici”.

Ele sunt pline de vitamine (A, D, E, K), de minerale (fier, zinc), de fitosteroli, fibre, tocoferoli și lista de ingrediente-minune concentrate în aceste “recipiente” mici poate continua. Nu e de mirare că sunt încadrate în categoria super alimentelor.

De asemenea, sunt bogate în acizi grași esențiali, pe care corpul nu îi poate produce, și au un conținut proteic mare. Tocmai pentru conținutul în proteină, pentru mine sunt printre gustările preferate după un antrenament intens, când mușchii au nevoie de ajutor ca sa se refacă.

Dacă te interesează detalii despre efectele și beneficiile consumului de oleaginoase în termeni științifici, citește studiul de aici.

 

Cel mai important e că oleaginoasele sunt foarte gustoase, iar dacă le mănânci crude, într-un mix, te bucuri de varietate de gusturi și de toate beneficiile.

La micul dejun îmi place să amestec un iaurt cu o lingură de hrișcă sau de ovăz, una de semințe, câteva nuci, migdale sau caju și eventual câteva fructe uscate – merișoare sau goji.

Alteori le includ în shake-uri cu lapte de cocos și banane/fructe de pădure, le strecor în salate sau le mănânc separat pe la 4-5 după-amiaza, când mă înghiontește cheful de ronțăit. După pofte și creativitate.

 

nativebox

 

 

Pe de alta parte, dacă ne uităm la numărul de calorii, ne dăm seama că 100 grame de oleaginoase ne aduc în jur de 600 de calorii. Asta pentru că, pe lângă proteine, conțin și multe grăsimi. Sigur că vorbim despre grăsimi vegetale, așa-numitele grăsimi sănătoase (by the way, și cele animale sunt la fel de sănătoase dacă nu sari calul). Totuși, ce nu se consumă se depune în rezervele corpului (eu țin rezervele fix pe șolduri, fir-ar), indiferent cât de super alimente ar fi ele, așadar moderația este încă o data regula de aur.

O gustare din nuci n-ar trebui să depășească 40-50 de grame, iar o lingură-două de semințe sunt suficiente într-un shake sau într-o salată. E mai ușor de zis decât de făcut, desigur. Ca și cum ți-ar spune cineva să mănânci doar un sfert de savarină.

 

Repetă după mine rima următoare: oricât ar fi un lucru de bun și sănătos, excesul este exact pe dos.

 

Cum spuneam mai sus, se consumă întotdeauna crude, nu prăjite sau cu adaosuri de sare sau zahăr. Dacă sunt prăjite și date prin tot felul de condimente în stil american, e ca și cum ai mânca popcorn. În plus, în pielița care acoperă migdalele și nucile pecan, de exemplu, sunt concentrați foarte mulți antioxidanți, așadar într-un meci dintre migdalele crude cu pieliță și cele decojite, câștigă primele.

 

Niște mixuri delicioase și foarte bine gândite de nuci, semințe și fructe uscate am găsit la Nativebox.ro, un serviciu care livrează pachete cu diverse combinații. Fiecare mix are o destinație bine gândită – cele cu conținut mai mare de fructe uscate (deci cu mai multe zaharuri) sunt recomandate pentru micul dejun și gustarea de dimineață, în timp ce în a doua parte a zilei ai opțiuni bazate mai mult pe migdale, caju, nuci românești și braziliene.

Ce îmi place la ei este că se concentrează pe varietate, un lucru foarte important pentru oricine încearcă să mănânce mai sănătos și să ia 100 de beneficii din 100 de locuri, nu să ronțăie același lucru până la plictiseala extremă. Remember, mâncarea e bucurie și plăcere, abia apoi știință și medicament.

Vizavi de ce povesteam mai sus despre cantitățile ideale, e o adevărată provocare să te oprești din ronțăit dupa 30-40-50 de grame de nuci. Pentru că m-am trezit de multe ori că am terminat toată rezerva pe trei zile fără sa-mi dau seama, am trecut prin tot felul de momente amuzante. De exemplu, când îmi cumpăram nucile vărsate, rugam vânzătoarele să-mi pună jumătate de kilogram de migdale în punguțe de câte 40-50 de grame. Groaznic.

Prin urmare, m-am bucurat să văd în cutia de la Nativebox mixuri în cantitatea perfectă pentru o porție, ca să scap de grija număratului nucilor sau cântăritului. Mixurile respective au fost create cu ajutorul nutriționistului de la Limitless asftel încât să fie echilibrate și potrivite persoanelor care vor să slăbească sau să se mențină.

Dacă ți s-a facut poftă de o gustare sănătoasă, vezi dacă îți face ceva cu ochiul dintre cutiile cu mixuri de pe Nativebox.ro. Și nu uita să adaugi codul #nativecarmen la checkout. Vei primi un discount de 15% la orice comandă făcută în luna februarie.

 

 

One thought to “Beneficiile oleaginoaselor și semințelor + un cadou pentru gustări sănătoase”

  1. Foarte multa lume omite hidratarea nucilor(cu timpul aferent pentru fiecare tip ), ceea ce e pacat, pentru ca altfel nu beneficiem in totalitate de toate beneficiile lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *