Florin Ioniță, românul care va alerga la Spartathlon: Ultramaratonul e o luptă psihică

florin-ionita

 

Florin Ioniță are 41 de ani, lucrează în armată și are un hobby mai excentric – aleargă sute de kilometri odată. N-ai să-l vezi că-și face selfie-uri la alergat, dar dacă-i urmărești antrenamentele, ai să observi că parcurge într-o zi cât alții într-o lună.

Anul acesta, Florin se concentrează pe două curse importante. Împreună, cele două ultramaratoane pentru care se antrenează au peste 470 de kilometri.

E vorba de Ultrabalaton, în jurul lacului Balaton, și Spartathlon, o cursă al cărei traseu leagă Atena de Sparta. Este singurul român selecționat la Spartathlon în 2016 și al treilea din istoria competiției în care doar jumătate dintre cei de la start vor ajunge la finish, așa că greutatea provocării e și mai mare.

Acest interviu e o parte din povestea unui om care s-a apucat de alergat acum 3 ani, ca să dea burta jos, și a ajuns să concureze alături de elitele ultraatletismului.

Citește mai mult

Familiile alergătoare se întrec la 10K & Family Run

10kfamilyrun

 

Un countdown timer de pe site-ul Bucharest 10k&Family Run mă anunță că mai sunt exact 5 zile, 23 ore, 20 minute și 44 de secunde până se dă startul curselor, așa că am să mă grăbesc să vă spun de ce ar fi o idee bună să participați.

Evenimentul cuprinde mai multe competiții, printre care una individuală și mai multe pentru familii. Așadar, pariul meu e că va atrage atât alergători foarte buni care vor să-și depășească recordurile pe 10.000m, cât și amatori care abia așteptau să alerge cu familia.

Echipa cursei family poate fi formată din rude de gradul I sau II și regulile sunt relaxate – se încurajează inclusiv mersul, nu doar alergatul, așa că dacă vreți să faceți echipă cu o rudă mai puțin activă, e momentul perfect.

Citește mai mult

5 dintre cele mai nesuferite exerciții de fitness

baby

 

 

Ești plin de energie, stelele s-au aliniat, e una din rarele ocazii în care ai dormit suficient și ești gata să rupi sala-n două. O să fie un antrenament pe cinste, ai să tragi de tine ca niciodată și ai să te simți erou. Ajungi acolo și, surpriză, antrenorul te așteaptă cu un program de exerciții care te fac să-ți pui întrebarea ce viteză ai putea scoate pe distanța sală-casă, înapoi în pas alergător.

Asta e. Unele exerciții sunt forme rafinate de tortură. Și nu neapărat pentru că sunt prea grele, dar știi cum e – ori n-ai flexibilitatea necesară să le faci cum trebuie, ori îți fac mușchii să ardă, ori pur și simplu creierul intră în panică dacă aude de ele.

Eu am mai multe care-mi dau reacțiile astea, dar unele câștigă detașat titlul de cel mai nesuferit exercițiu posibil. Iată 5 dintre ele:

Citește mai mult

Cum a fost primul meu antrenament de crossfit

A photo posted by @carmenalb on

 

Am primit de curând invitația să particip la o oră de crossfit și, fiind întotdeauna deschisă să încerc ceva nou, sâmbătă dimineața m-am prezentat la Replay Crossfit. În plus, am decis că e o ocazie foarte bună să-mi înec frustrarea că nu pot alerga în niște transpirație și niște febră de la greutăți.

Crossfit este un program de antrenament funcțional de intensitate ridicată, care de obicei se practică cu greutăți mai mari. Este creat de antrenori americani, iar în State a apărut deja o cultură a acestui tip de antrenament, cu foarte mulți adepți.

În România, pot să număr pe degete practicanții de crossfit pe care îi cunosc. Asta pentru că nu-i chiar ca la șotron. Toți s-au apucat de crossfit când aveau deja experiență în fitness și erau într-o formă destul de bună. Practic, crossfit-ul a venit ca o provocare suplimentară, așa cum spun și fondatorii sălii de crossfit că se întâmplă cu cei mai mulți membri care se antrenează cu ei.

Citește mai mult

Gustări sănătoase: Piure de sfeclă

vitaminfresh.net

 

Rețeta de azi e una dintre gustările mele preferate. Dar trebuie să recunosc că, deși mă bucur de ea cât de des pot, de cele mai multe ori nu o pregătesc eu. E specialitatea jumătății mele și tocmai pentru că îi iese atât de bine a intrat automat pe to do list-ul lui.

Dacă n-ai mai încercat piureul de sfeclă până acum, s-ar putea ca ideea și lista de ingrediente să ți se pară puțin ciudate. Eu nu mâncam sfeclă deloc până acum vreo 3 ani, așa că sunt dovada că gusturile se mai schimbă. Mai ales când dau de ceva atât de bun. Încearcă și apoi mai vorbim.

 

Citește mai mult

Unde alergăm în 2016

corcova

 

Anul trecut a fost sub semnul revelației alergării montane. Pesemne că a fost cu noroc băleguța în care am călcat la EcoMarathon. Atunci mi-am propus să fac o încercare și să alerg și eu o cursă la munte. Am zis una și, până la urmă au fost vreo 7.

Anul ăsta planul e să nu mai merg chiar la toate alergările și să nu mai alerg mereu cele mai lungi distanțe. Am să merg, totuși, la cursele care-mi sunt dragi, însă am să mă concentrez pe câteva, în timp ce la restul am să alerg cu mai multă plăcere și grijă, ca să nu mă accidentez sau să fiu nevoită să stau câte o săptămână să mă refac.

 

Iată ce planuri am momentan pentru 2016:

Citește mai mult

Unde nu-i cap, e vai de picioare – cum m-am făcut de râs la sală

ko

 

 

 

Acum vreo trei ani, când am început să mă antrenez și cu greutăți, din gura mea a ieșit una dintre cele mai mari prostii din istorie. O prostie izvorâtă din neștiință, care acum s-a lăsat și cu efecte adverse.

Eram la fosta sală Bootcamp România, era luni (ziua de picioare), iar circuitul includea un exercițiu pentru gambe – ridicări pe vârfuri, cu un sac de 10kg în spate.

Am trecut cu bine de toate exercițiile din circuit, dar când am ajuns la cel pentru gambe, m-am oprit.

Citește mai mult

Interviu cu Gabriela Nedelea, nutriționist: “Alimentația potrivită protejează sportivii de accidentări”

gabrielanedelea

 

 

La ce trebuie să fie atent un sportiv din punct de vedere alimentar? Ce nu trebuie să îi lipsească din frigider? Cât e alimentație și cât e antrenament în spatele unei pregătiri de succes? Ce și când trebuie să consumăm pentru a susține tipuri diferite de efort fizic, dar și refacerea? Care sunt cele mai mari greșeli pe care le fac sportivii din punct de vedere al nutriției? La toate aceste întrebări și nu numai răspunde azi într-un interviu acordat Joyfully Active nutriționistul Gabriela Nedelea.

Pe lângă rolul de coordonator al cursului de tehnician nutriționist al Fitness Scandinavia, calitate în care am cunoscut-o am cunoscut-o, Gabriela Nedelea este absolventă a masterului de nutriție din cadrul UNEFS, consultant în nutriție și remodelare corporală și autoare a mai multor lucrări de specialitate apreciate la nivel internațional.

 

 

Citește mai mult

Spune lumii de ce iubești să alergi și câștigi premii adidas

image002

 

Să fie deconectarea? Timpul petrecut cu tine însuți? Doza de endorfine? Energia care-ți invadează fiecare celulă a corpului? Cunoașterea și depășirea propriilor limite? Introspecția? Disciplina pe care o înveți? Plăcerea dimineților răcoroase, într-un parc verde? Senzația că ești pe deplin conectat cu corpul tău în minutele acelea? Locurile noi în care te poartă această pasiune? Să fie faptul că că, după ce trece durerea, sub ea descoperi lucruri pe care nici nu le bănuiai despre tine?

Pentru mine, cele de mai sus sunt o parte din motivele pentru care iubesc alergarea. Tu de ce iubești să alergi?

adidas a lansat un concurs în care te provoacă să povestești într-un text pe Facebook sau să ilustrezi printr-o fotografie pe Instagram un moment deosebit din timpul antrenamentelor tale. Și sunt convinsă că dacă iubești cu adevărat alergarea, vei reuși să surprinzi intensitatea emoțiilor pe care această pasiune ți le oferă.

Citește mai mult

Ce e laptele fără lactoză și cât e de sănătos?

lapte

 

Pe vremea când mâncam cu lingurița caimacul gros al laptelui de țară fiert, nici nu știam ce e aia intoleranță la lactoză. Cu atât mai puțin că pot exista lactate fără lactoză. Însă azi cunosc persoane cărora numai gândul la un pahar cu lapte cald le provoacă dureri de burtă.

Din fericire, pentru persoanele care s-au ferit până acum de lapte, există și lactate fără lactoză, numai că la noi nu sunt încă foarte bine cunoscute. De aici și semnele de întrebare despre cât de ok e acest tip de lapte.

Prima dată când am văzut o cutie de lapte fără lactoză eram într-un supermarket din Italia. Sunt printre fericiții care tolerează bine lactoza, iar pe vremea aia nici nu știam cât e de sănătos și cum e făcut acest lapte fără lactoză, așa că nici nu m-a tentat să îl pun în coș.

Citește mai mult

Recompensa prin mâncare și căciula furată

vatadezahar

 

Circulă în rândul oamenilor care vorbesc despre mâncare sănătoasă asocierea micilor plăceri “vinovate” (altă încadrare nefericită, dar folosesc formularea asta pentru că e mai ușor de înțeles la ce mă refer) cu ideea de recompensă.

Am auzit inclusiv din gura unor nutriționiști faptul că recomandă clienților să se lase de zahăr, iar ocazionalele excepții să fie în momentele de recompensă pentru un obiectiv atins.

Nu sunt eu vreo mare cunoscătoare a mecanismelor psihologice umane, însă mi se pare fundamental greșită ideea de a folosi mâncarea drept recompensă în cazul cuiva care se află în plin proces de schimbare a stilului alimentar. Cum poate fi susținută schimbarea asta atunci când omul asociază ciocolata sau big mac-ul cu un premiu, cu ceva pozitiv?

Citește mai mult

Misiunea frumosului

femei

Mi-am amintit aseară de ceva important, mai important decât florile, mărțișoarele și urările cu care asociem o zi pe an.

A fost unul dintre momentele în care lucrurile se aliniază perfect doar pentru a scoate din adâncul conștiinței un mesaj simplu, dar puternic.

Un pic de context. Eram la petrecerea organizată de Avon pentru lansarea noii platforme de comunicare, Schimbă lumea prin frumusețe, un manifest curajos și plin de inițiative empowering. A fost o seară alături de câteva dintre cele mai dragi prietene, o petrecere în cinstea feminității și am simțit-o cu adevărat deosebită, cu atât mai mult cu cât nu mă așteptam să fie o ocazie atât de bună să ne sărbătorim.

Citește mai mult

Fashion: Colanți cu printuri și culori de primăvară

Sunt 15-20 de grade afară, casele și birourile ne sunt pline de flori, deci e oficial – a venit primăvara. E vremea perfectă pentru alergări și antrenamente în aer liber, după o iarnă de sală. Iar eu abia așteptam să schimb sezonul și, odată cu el, și perechile de colanți negri, groși, care mă fac să mă simt înfofolită (și, între noi fie vorba, au buzunarele pline de șervețele folosite).

Am făcut niște research (plăcerea mea, don’t even mention it), și am încropit o listă cu 20 de perechi de colanți în culori și printuri de primăvară. N-o să alerge singuri pentru tine, dar sigur o să-ți înveselească antrenamentul.

 

 

 Colanți Mango, 139 lei – comandă aici

 

mango2

 

 

 

Colanți Adidas, 169 lei – comandă de aici
(mi i-am comandat deja)

colanti adidas

 

Citește mai mult

Recomandările nutriționale ale guvernului SUA pentru următorii 5 ani

dietary

 

 

Odată la 5 ani, guvernul SUA publică un set de noi direcții alimentare și sanitare cu scopul de a-i ajuta pe americani să mănânce mai sănătos. La începutul lunii ianuarie a fost publicat documentul final cu indicații pentru perioada 2015-2020, pe care l-am citit și din care am extras câteva idei atât despre recomandările date, cât și despre ce vor înțelege americanii din felul în care au fost formulate.

Deja, 3 state americane au depășit nivelul de 35% în ce privește raportul populației obeze. Iar alte state tot în aceeași direcție se îndreaptă, în condițiile în care obezitatea, diabetul și bolile de inimă pot fi evitate și chiar vindecate în anumite cazuri prin alimentație potrivită.

“About half of all American adults—117 million individuals—have one or more preventable chronic diseases, many of which are related to poor quality eating patterns and physical inactivity. These include cardiovascular disease, high blood pressure, type 2 diabetes, some cancers, and poor bone health.”, spun autorii raportului.

Documentul conține observații (corelații, mai exact) și indicații. Autorii corelează aportul mai mare de legume și aportul mai mic de zaharuri și alimente procesate cu o stare de sănătate mai bună, indicând câteva direcții în care ar trebui să se îndrepte alimentația americanilor.

Citește mai mult

Recuperarea după efort: Sauna

sauna

 

Data viitoare când mergi la sală, păstrează-ți 10 minute după antrenament pentru saună. E una dintre cele mai bune metode de recuperare după efort și, dacă o practici regulat, îți poate îmbunătăți și performanța.

Sauna e binevenită după un antrenament pentru că îți induce o stare de liniște și de relaxare (asta, desigur, dacă nu nimerești în saună cu vreun grup gălăgios de doamne care discută despre scârbici, cum am pățit eu ultima dată). În plus, îți păstrează metabolismul turat la maximum, astfel încât continui să arzi energie și după antrenament.

Expunerea la temperaturi înalte crește volumul de plasmă și sânge care ajunge la inimă și crește eficiența transportului de oxigen către mușchi. Prin urmare, saunele regulate îți ajută corpul să se adapteze și vei face antrenamentele cu un nivel mai mic de efort perceput. Ba, mai mult, există studii care demonstrează o creștere semnificativă (cu 32%) a anduranței alergătorilor care fac saună de două ori pe săptămână, câte 30 de minute.

Citește mai mult