Cei mai misto fani din lume nu sunt nici acei brand evangelists, nici cei cu venituri suficient de mari incat sa cumpere mereu, chiar si atunci cand nu au nevoie. Sunt cei care intra pe facebook si te cauta acolo, care asteapta cu nerabdare urmatorul CD, urmatorul numar al revistei, cei care se entuziasmeaza de fiecare data cand le ceri parerea, cei care te anunta cu bun simt atunci ca nu ti-au gasit ciocolata X la raft in magazinul cutare si iti spun ce ar trebui sa faci ca sa le fie produsul si mai mult pe plac.
Sunt fanii care te molipsesc cu entuziasm si pe tine atunci cand incepi o campanie, care stiu o gramada de lucruri despre produs pe care tu nu le stii. Care isi filmeaza copiii mancand inghetata si apoi iti posteaza video-urile pe pagina, care intra cu tine in dezbateri fara sa aiba nimic de castigat din asta.
Cei mai misto fani din lume sunt aia care iti iubesc brandul si care te ajuta sa generezi dezbateri si experiente intr-un mod cat mai natural. Sunt cei care iti personalizeaza produsul.
Cred ca datoria fiecarui publicitar din social media este sa ii gaseasca pe cei mai misto fani ai unui brand si sa ii aduca pe Facebook. Cum? Oferind premii in produse sau macar premii pe equity, fara maraton de like-uri, fara vouchere de reduceri.
Genul asta de fani apar in jurul produselor cu comunitati foarte interesate de subiect, eventual produse de nisa sau cu traditie. Ca exemple, imi vin in minte deocamdata revista Stiinta si Tehnica (pe pagina careia oamenii isi dau intalnire sa urmareasca impreuna eclipse) si Bere Timisoreana – careia fanii ii scriu pe wall “te astept si te vreau rece” :). Mai stiti si altii?