Negociem pentru un like?

Exista o regula de aur in negociere care spune ca ea decurge in functie de doua variabile importante: rezultatul pe care il astepti si relatia pe care vrei sa o ai in continuare cu persoana cu care ai negociat.

Campaniile care ofera reduceri, premii sau alte beneficii in schimbul unui like nu iti aduc rezultate. Da, aduc 100 sau 1000 sau 10.000 de fani in plus, dar vanzarile, donatiile si participantii nu vin la fel de usor (fara sa luam in calcul cresterea artficiala datorata promotiei).

Pe de alta parte, brandurile cu pricina nu se pot lauda nici cu vreo mare relatie cu fanii, in social media. Un “like” dat pentru un premiu sau reducere este urmat de o perioada de vanatoare de promotii similare. Daca nu mai sunt, urmeaza unlike. Ok, da, ne place sa citim statusurile brandului, dar ne plictisim si, pe cat de usor am venit, pe atat de usor ne este sa plecam. Ma convingi sa iti dau like cu un concurs dragut, dar s-ar putea sa fie un efort prea mare pentru mine daca nu castig nimic. Plus ca nu e cale mai usoara de a-ti aduna hateri decat un concurs fraudat de niste sute de fani castigati usor.

Vorbeam acum cateva saptamani cu directoarea de marketing a unei multinationale foarte puternice (mai mult in afara, decat la noi), care se lauda ca a facut pagina de facebook firmei si ca ea si colegii ei si-au convins toti prietenii si toate rudele sa le dea like.

Asadar, la ce bun sa negociezi cu fanii sa iti aduca alti fani, care sa isi aduca mamele si copiii si nepotii pe pagina ta, sa dea toata lumea like, sa ai cea mai placuta pagina si cei mai multi vanatori de promotii printre fani?

Am scris asta rapid pentru ca si ieri, si azi am vazut unele dintre cele mai urate cazuri de milogeala pentru like-uri. Mai frumos nu pot sa o spun. Urmeaza cat de curand un post despre promotiile in social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *