Creativi pentru o cauza buna

In ultimii ani, prin natura joburilor si preocuparilor, am intrat in contact cu foarte multa publicitate pentru diverse cauze eco. Unele ma bantuie si acum, fie de bune ce erau, fie de plictisitoare. Multe dintre spoturile si printurile “eco” sunt asa-numite ghosturi, cu bugete mici, creativitate maxima si premii pe la festivaluri. Pe langa creativitate emotionala dusa la extrem, multe dintre ele isi permit si o doza de umor fara perdea. Isi permit sa socheze si sa devina memorabile.

Am observat ca foarte multe printuri folosesc alotopia, un procedeu prin care un element care ar trebui sa se regaseasca in mod normal intr-un anumit loc/mediu este inlocuit cu altul, neobisnuit, care n-ar avea ce cauta acolo, schimband complet semnificatia (un exemplu bun este inghetata de mai jos).

Iata cateva reclame eco friendly faine si foarte faine, de la agentii de pe vreo 3 continente.

[slideshow]

Una emotionala, facuta anul trecut pentru promovarea Anului International al Biodiversitatii:

Si una mai veche, simpla si amuzanta:

Unul dintre printurile mele preferate ramane asta, din articolul despre creativitatea sud-americana.

Gasiti aici celebrul spot VW – The Force, dar in varianta eco.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *