Branduri pe Facebook: Oreo

Doi biscuiti si crema la mijloc

Oreo a aparut in SUA, in 1912 si, contrar aparentelor, nu este un biscuite, ci o prajiturica. Adica a fost intai Oreo Biscuit, apoi si-a mai schimbat de cateva ori numele din buletin, pana s-a oprit la Oreo Chocolate Sandwich Cookie. Sau cel putin asa ii zic americanii.

Prajiturica asta are doar doi biscuiti cu multa cacao si niste crema de vanilie intre ei. Nu-i mare smecherie. Dar are aproape 100 de ani de istorie, timp in care si-a creat o poveste si un rol puternic. Asa a devenit cea mai bine vanduta prajiturica a secolului XX. S-au facut cantece dupa ea, apare in filme si nu vreau sa-mi imaginez cate milioane de copii s-au dat cu fundul de pamant prin magazine dupa un pachet de Oreo.

Rotesti, lingi crema si inmoi in lapte

Intre timp, au aparut inghetate cu Oreo (au la Mc Do’s), budinca cu Oreo, ciocolata Milka cu Oreo (se gaseste si la noi si e buna), milkshake cu Oreo si alte bunatati derivate.

De asemenea, au inventat un adevarat ritual de a manca biscuitii. Hai, ca il stiti: rotesti, lingi crema, inmoi in lapte si apoi mananci. Unii au ajuns sa iubeasca atat de mult desertul asta incat si-au botezat pisicile Oreo, iar cand au un pahar de lapte in fata se gandesc “Ah, ce ar merge niste Oreo acum” (citat din Paula).

23,581,502 like this

Oreo a devenit una dintre cele mai puternice pagini de pe Facebook. Evident, popularitatea si experientele oamenilor cu brandul in cei 99 de ani de istorie au contat enorm. Dar Facebook a fost o oportunitate uriasa de a strange toate experientele, gandurile si reactiile astea la un loc. Acum sunt publice, iar milioane de fani vad ca oameni din intreaga lume se bucura de aceleasi lucruri.

Strategia paginii este extrem de coerenta si comunica amuzant lucruri si situatii in care oamenii se regasesc. Toti fanii adevarati au lins crema, au impartit biscuitii cu prietenii sau i-au folosit drept remediu impotriva starilor depresive din zilele de luni. Si e imposibil sa nu reactionezi cand vezi ca mii de alti fani fac acelasi lucru ca si tine: dupa ce inmoaie biscuitele in lapte, asteapta sa vada bulele de aer care ies din el, cu satisfactia confirmarii ca biscuitele e muiat numa’ bine. Iar asta e doar un exemplu.

Let the world know I love it

Una dintre cele mai de succes initiative de pe pagina Oreo este “World’s fan of the week“. Daca iti plac biscuitii, ii poti tag-ui intr-o fotografie, iar ei pot alege fotografia ta ca poza de profil a paginii timp de o saptamana. Pana acum, 81 de oameni au avut fotografiile pe pagina Oreo.

In primavara au decis sa profite de “rivalitatea” dintre cele doua tabere de consumatori: dunkers si non-dunkers. I-au provocat sa inregistreze un jingle in care sa promoveze muiatul biscuitilor in lapte, respectiv consumul lor fara lapte. Autorii celor mai votate doua videouri, primul din fiecare categorie, au plecat la Los Angeles si New York pentru a inregistra jingle-urile intr-un studio profesionist.

Au incercat sa stabileasca si un record Guiness: postul cu cele mai multe like-uri in 24 de ore. Au reusit sa obtina 50.000 de like-uri pentru un status, dar s-a bagat rapperul Lil’ Wayne pe fir si le-a sabotat miscarea. A scris si el pe facebook ca vrea sa bata recordul asta si a obtinut 60.000 de like-uri.

Pe Facebook prind foarte bine si sculpturile in biscuiti. Poate o sa va vina greu sa credeti dar pe lume chiar sunt oameni care desfac biscuitele si fac modele in crema alba, care contrasteaza cu fundalul negru. Ies cam asa:

Au si o aplicatie numita Oreo Moments Gallery, unde fanii incarca fotografii cu ei mancand biscuiti. Evident, e plin de copii manjiti la bot 🙂

Tot pe Facebook gasiti un tab cu retete care au la baza biscuitii, ca tot vorbeam despre produsele derivate din Oreo: inghetata, placinte, cheesecake, bauturi si mai mult nu pot sa mai enumar, ca o dau in diabet numai cand ma gandesc.

Pana acum, la noi nu am vazut decat biscuitii clasici. Dar in strainatate se gasesc mai multe sortimente. De exemplu, la inceputul inceputurilor, aveau crema de lamaie. In 1991 au aparut Oreo de Halloween, iar in 1995, Oreo de Craciun. Adica aceleasi prajiturele Oreo, dar cu crema rosie la mijloc si desene de Craciun pe biscuiti sau biscuiti albi, cu crema neagra. Iar in China se vand extrem de bine si variantele cu capsune si cu inghetata 😀

Asta e povestea pe scurt, desi am promis ca va fi lunga si la subiect. Merita sa ii urmarim – nu numai pe Facebook, ci si pe Twitter si Youtube – ca avem ce invata. Va las cu cateva mostre de conversatie de pe Facebook si cateva spoturi la sentiment. Ce ziceti, e doar un biscuite cu crema?

 

2 thoughts to “Branduri pe Facebook: Oreo”

  1. da, chiar asa e! In America, oamenii sunt disperati cu Oreo! Mergeam in supermarket si nu ne venea sa credem cate sortimente exista, avand in vedere ca noi avem doar biscuiti. Tot felul de dulciuri, exista tort cu oreo ( dada, tort diplomat/de ciocolata in care sunt infipti biscuiti), nu mai tin minte exact, dar parca era si un dressing (nu cred ca la noi ar prinde, dar americanii nu iau nicio masa fara dressing).

    Nu stiam ca este un brand atat de vechi. 🙂

    1. Ai zis tort cu Oreo??? Vreau sa vina ziua mea! Si sa fiu in America fix in ziua aia 🙂
      Brandul e vechi si, cum ziceam, nu e mare lucru. Dar i-au atasat un ritual care l-a ajutat sa supravietuiasca. Ca asa, biscuiti cu cacao mai exista. Dar biscuiti cu cacao pe care ii rasucesti, lingi crema, inmoi in lapte, le desenezi contururi in crema, mai rar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *