Intelepciune pentru branduri via Carol Quintul

Inainte de a pleca sa colonizeze Peru si Chile, imparatul Carol Quintul le-a transmis conchistadorilor spanioli cateva sfaturi legate de zonele pe care sa le aleaga pentru a ridica noi asezari.

Nu alegeti locuri prea inalte, din cauza vanturilor potrivnice, a drumurilor si a transportului anevoios, nici locuri prea joase, caci nu sunt sanatoase; asezati-va pe locuri potrivite ca inaltime, batute de vanturile dinspre miazanoapte si miazazi; daca e vorba de dealuri sau costise, alegeti partea dinspre rasarit si apus; daca va asezati pe malul unui rau, alcatuiti orasul in asa fel incat soarele sa rasara mai intai pe el, apoi pe apa” – citat din Ines a sufletului meu, de Isabel Allende.

Cand am citit paragraful asta, mi s-a parut ca citesc o carte de marketing care explica ce ar trebui sa faca un brand nou intrat pe piata: sa se pozitioneze intr-o zona plina de resurse, ferita de riscuri, sa nu-si propuna sa devina lider de piata din prima, ci treptat, depasind concurenta si sa aiba grija ca lumina reflectoarelor sa pice intai pe el, iar apoi pe ce se afla in jur.

Totul e marketing si PR in lume si in istorie, nu? 🙂

7 thoughts to “Intelepciune pentru branduri via Carol Quintul”

  1. Deci branding-ul e ceva natural si de bun simt.

    Nu zic n-ar putea fi asa, dar poate esti tu sedusa de domeniu acum si gasesti conexiuni in toate. Cel putin asa mi se intampla mie, pot “asemui” foarte usor cand sunt “obsedat” de ceva.

    Pan’ la urma poti argumenta orice tip de metafore, ca tin de imaginatie.

    1. @Cosmin, e drept ca e un sambure de adevar in ce zici tu. Dar e inevitabil. Comentariul tau mi-a amintit de cartea lui Hegarty – On advertising, in care spune ca Biserica Catolica e cel mai tare brand si ii gaseste asemanari cu brandurile obisnuite: de la ambasadorul de brand (Iisus 🙂 ) pana la valori, “sedii” amplasate in zone centrale, comunitati foarte bine inchegate etc.

  2. Eu zic ca-s doi samburi de adevar 🙂

    Putem testa printr-un simplu joc: alege un domeniu si apoi gaseste o asemanare (metafora) cu advertisingul, sau marketingul, sau ceva din zona asta 🙂

    Misto ticluit ce zice Hegarty acolo, dar sa nu uitam ca el s-a folosit de siretlicul asta al comparatiei pentru a-si ajuta cititorii sa inteleaga. Da, un brand poate fi ca biserica catolica, doar ca nu este 🙂

    Nu ma fac ca nu inteleg metafora cand zic ca biserica are totusi alte scopuri decat produsele si serviciile. Zic doar sa nu uitam ca o metafora e o metafora si cam atat.

    Si desigur c-ar fi mai interesant sa ai discutia asta cu un teolog. Si mie imi plac remix-urile si hijacking-urile astea, dar, daca ne gandim putin, ne dam seama ca-s relevante si utile doar pentru cei din domeniu. Restul lumii zambeste si-si vede de treaba.

  3. @Cosmin: testat jocul propus de tine si functioneaza 🙂 Nici nu imi imaginam ca voi avea cititori care nu au treaba cu marketingul, dar isi noteaza fiecare cuvintel din citat. Dar mi s-a parut interesant ca m-a dus cu gandul exact acolo, ca si cand as fi citit o lectie din manual.

  4. @Cosmin, cand am zis “cititori care nu au treaba cu marketingul” nu m-am referit la tine, ci la cei despre care spuneai tu ca zambesc si isi vad de treaba.

    PS: la mine are voie toata lumea sa isi dea cu parerea 🙂 Bine, in limita bunului simt si a pertinentei

  5. Ah, scuze. Ma gandeam eu ca n-are sens 🙂

    Cred ca o sa-ti mai schimbi parerea despre datul cu parerea de indata ce o sa-si dea multi neaveniti cu parerea 🙂 Uita-te la majoritatea comentariilor din cam tot internetul romanesc (nu zic ca cel de-afara ar fi mai breaz). Las la o parte criteriul bunului-simt si aproximez ca 90% sunt irelevante. Mi-e ca-ti pierzi timpul lasandu-i pe toti sa comenteze. Mai degraba scrii pentru tine si te bucuri cand mai comenteaza cineva la subiect, ca e rar.

    Sunt cu ochii pe tine acum, adica te urmaresc pe Twitter. Ceea ce inseamna ca as putea vedea din cand in cand ce mai scrii.

    /cosmin out.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *