Sunt campanii, spoturi, printuri, slogane care fac istorie. Just do it. Probably the best beer in the world. Lemon. Truth. Ajungi sa uiti ca sunt create pentru a vinde.
Eram acum vreun an si ceva la masa cu niste prieteni si amici. Unul dintre ei, pilot cu experienta. De asemenea, una dintre fete era destul de in tema cu liniile aeriene comerciale. Nu stiu cum veni vorba de Qatar Airlines, “the world’s 5 star airline“: ce minunate sunt conditiile de zbor, ce frumoase sunt stewardesele etc. Pana cand, pilotul zice:
– Nu-i adevarat. Singura linie de 5 stele nu e Qatar Airlines. E alta, nu sunt sigur cum se numeste.
– Cum? Poate nu o fi doar Qatar de 5 stele, or mai fi si altele. Dar sigur e si Qatar, spune prietena cunoscatoare.
– Nu, e una singura. Si nu e Qatar. 5 stele inseamna cu adevarat 5 stele: au jacuzzi inauntru, in avion, angajeaza numai concurente de la Miss World ca stewardese, lux! Dar costa cateva mii de euro biletul si se fac rezervari cu ani buni inainte.
Noua nu ne venea sa credem ca e posibil asa ceva. Da-l incolo de jacuzzi in avion, ca inginerii pot face orice. Dar concurente de la Miss World?!?
– N-are cum, zice ea.
– Ba da, ba da, insista pilotul. Si tot drumul, stewardesele stau cu tine in jacuzzi si apoi iti fac masaj, servesc sampanie scumpa, e super lux!
Noua deja ne picasera plombele. Daca nu exista linia asta aeriana, ne gandeam sa o inventam. Dezbaterea a mai continuat intre cei doi inca vreo 10 minute, tot in stilul “nu se poate”, “ba se poate, stiu eu sigur”.
– Pai si cine sunt? Cum se numesc? Daca sunt cei mai tari, ar trebui sa fie celebri, spune ea.
– Nu mai stiu sigur cum le zicea, dar parca Axe ceva…Axe Jet…daca nu gresesc, zice pilotul, ferm convins ca are dreptate.
– Axe Jet?, intreaba prietena cunoscatoare. Aia nu-i o reclama?… La Axe?!…
– Nu! E o linie aeriana de 5 stele cu stewardese fotomodele, jacuzzi, masaj si sampanie!
Ei bine…priviti mai jos:
😀 Partea interesanta e ca pilotul din intamplarea de mai sus nu e singurul care a crezut ca raiul zburator Axe Jet chiar exista. Daca intrati aici, pe vechiul site al campaniei, o sa va dati seama cam care a fost dimensiunea reala a problemei. Cam cata lume trebuie sa fi sunat sa-si faca rezervare in jacuzzi-ul Axe Jet dupa ce a fost difuzat spotul.
Va dau doar cateva citate din disclaimer:
VA ADUCEM LA CUNOSTINTA CA PREZENTUL SITE ESTE DESTINAT PROMOVARII PE PIATA A PRODUSELOR MARCA AXE, GAMA AXE JET (EDITIE LIMITATA), IAR INFORMATIILE DIN CADRUL ACESTUIA SUNT FICTIVE, CU TITLU DE PARODIE SI AU SCOPUL DE A ALIMENTA IMAGINATIA CONSUMATORILOR.
NICIO INFORMATIE POSTATA PE SITE NU ARE CARACTER REAL (DE EXEMPLU DAR FARA A SE LIMIT LA REZERVARI, ZBORURI, SEJURURI, COSTURI, OFERTE ETC).
ACEST SITE NU ESTE SITE-UL UNEI COMPANII AERIENE, CI ESTE UN SITE NUMAI PENTRU PROMOVAREA PRODUSELOR MARCA AXE, FARA A SE PUTEA FACE PRIN INTERMEDIUL LUI VREO INSCRIERE IN CLUBUL AXE JET EXCLUSIVE, REZERVARI SI/SAU ZBORURI SPRE DESTINATIILE MENTIONATE IN CUPRINSUL SITE-ULUI.
PRIN INTERMEDIUL ACESTUI SITE NU VI SE FAC OFERTE DE ZBOR SI/SAU EXCURSII, SEJURURI REALE, CI NUMAI IMAGINARE, SI NU PUTETI FACE REZERVARI. INFORMATIILE DIN ACEST SITE SUNT PREZENTATE CU SCOP DISTRACTIV SI NU AU VALOARE CONTRACTUALA.
Mi-ar placea tare mult sa stau de vorba cu unul dintre oamenii care s-au ocupat de campania asta. Cred ca ar avea niste povesti geniale de impartasit 🙂
Later edit: Diana mi-a dat link catre un case study cu cateva informatii suplimentare. Linia aeriana (sau, ma rog, un avion) chiar ar fi trebuit sa existe. Din pacate, socoteala nu prea s-a potrivit.