GPeC 2013 – câştigători şi concluzii

gpecEdiţia a 8-a a Galei Premiilor în e-Commerce s-a încheiat cu o listă de câştigători şi o listă de bune practici. Iar dacă nu eşti pe prima, poate ar trebui să te uiţi mai atent la a doua.

Aşa cum scriam, probabil cel mai valoros beneficiu al competiţiei este auditul pe care îl primesc magazinele online înscrise, din partea specialiştilor. Anul acesta, feedback-ul juriului a fost încurajator – lucrurile evoluează, în special încrederea de a plăti online şi uzabilitatea magazinelor.

Cu toate astea, lista de recomandări e cam aceeaşi an de an, ceea ce poate însemna că apar jucători noi care lansează înainte să aibă totul pus la punct şi că jucătorii vechi nu reuşesc să lucreze la schimbări mici, care le-ar îmbunătăţi considerabil relaţia cu clienţii.

Printre cele mai importante recomandări ale juraţilor se numără:

nu obliga utililzatorii să îşi facă cont pentru a comanda – eu am o adresă de mail pentru spam. Mă obligi să îţi las adresa, ajungi în spam.

– trimite sondaje de satisfacţie clienţilor la una-două zile după comandă şi răspunde rapid după feedback-ul negativ – părerile mai puţin bune sunt de la clienţi pe care încă îi poţi câştiga şi care îţi atrag atenţia la ce mai ai de lucrat.

comunică personalizat cu acei 1% dintre clienţi care îţi aduc 80% din venituri

– segmentează baza de date şi pe momentul achiziţiei – clienţii care caută ceva de Valentines Day, de Crăciun şi trimite-le oferte personalizate.

– foloseşte tool-uri de A/B sau multivariate testing care pot funcţiona şi drept creatoare de content, ca să nu mai dai fiecare modificare la departamentul web şi să implementezi rapid. (la rca-ieftin.ro folosim Marketizator)

– plus lucruri menţionate de n ori, dar pe care juraţii nu le-au găsit la toate magazinele online – pagină 404 care să ţină vizitatorul pe site, bară de căutare în site care chiar să funcţioneze, filtre cât mai precise, confirmarea rapidă a comenzii prin mail, telefon sau SMS, posibilitatea de a alege ora de livrare din formularul de comandă, capping de 2-3 pe zi per user pentru display etc.

Dacă fiecare dintre modificările astea vă creşte rata de conversie cu 0,1% şi le implementaţi pe toate, vă puteţi considera nişte oameni (mai) bogaţi.

Pentru detalii recomand live blogging-ul Corinei.

Iată şi lista câştigătorilor, unde ne aflăm şi noi, cu campania din trafic pentru rca-ieftin.ro.

 

Premiile bancilor, decernate pe baza statisticilor RomCard

 

Banca Transilvania – Cei mai multi comercianti inrolati de o banca in 3D

Secure (370 comercianti activi in octombrie 2013)

Banca Transilvania – Cea mai buna evolutie a unei banci 3D Secure in

ultimele 12 luni (149.903 tranzactii inregistrate in luna septembrie 2013 vs.

24.020 tranzactii in septembrie 2012)

BRD-GSG – Cel mai mare volum procesat / Banca Anului in E-Commerce

2013 (2.472.100 tranzactii realizate in perioada octombrie 2012 – septembrie

2013 inclusiv)

 

Premiile GPeC 2013 – distinctii acordate de GPeC pentru performanta, initiativa, inovatie, educarea si dezvoltarea pietei

ShopMania.ro – Cel mai bun comparator de preturi

F64.ro – Magazinul online cu cea mai buna prezenta in social media

(premiu oferit in functie de statisticile ZeList Monitor, luand in calcul exclusiv

magazinele inscrise la GPeC 2013)

Carrefour Romania & METRO Romania – Incurajarea si dezvoltarea pietei

romanesti de comert electronic

RCA-Ieftin.ro – Campania “Reduceri Below The Line” – concept original al

unei campanii de promovare pentru un site de e-commerce

FloriDeLux.ro – Performanta in E-Commerce. Expansiune la nivel Global prin

parteneriatul cu 1800-flowers.com

 

Premiile magazinelor online inscrise la GPeC 2013, in functie de votul juriului, pe categoriile de produse/servicii comercializate

 

• Categoria “Articole Sportive, Timp Liber & Divertisment”: SportAddict.ro

• Categoria “Auto, Moto & Utilaje”: AutoWebShop.ro & CauciucuriDirect.ro

• Categoria “Pet Shop”: Animax.ro

• Categoria “Servicii”: OttoBroker.ro & MyTicket.ro

• Categoria “Birotica si Papetarie”: Gutuie.ro

• Categoria “Casa si Gradina”: Covera.ro

• Categoria “Bebelusi, Copii, Jucarii”: Noriel.ro

• Categoria “Cadouri si Bijuterii”: WatchShop.ro

• Categoria “Florarii Online”: Floria.ro

• Categoria “Health & Beauty”: Cupio.ro

• Categoria “IT&C, Electronice si Electrocasnice”: F64.ro

• Categoria “Online Travel”: Paravion.ro

• Categoria “Fashion”: OtterShop.ro & TinaR.ro

 

Premiile magazinelor online inscrise la GPeC 2013, in functie de grupa de concurs

 

Covera.ro – Cel mai bun start-up in E-Commerce 2013

WatchShop.ro – Cel mai bun magazin online din grupa Experienced 2013

Paravion.ro – Comerciantul Anului in E-Commerce 2013

Foto: Horia Stan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *