Sunt cateva practici considerate bune in e-commerce, numai ca, din perspectiva vizitatorilor, sunt cam rautacioase. Insa sunt folosite pentru ca au rezultate dovedite in ce priveste (micro)conversiile. Una dintre ele e butonul de opt-in cu alternativa refuzului gata formulat. De exemplu, pop-up-urile cu “aboneaza-te la newsletter” care contin un camp de e-mail, un buton de trimitere a datelor introduse si, in mod normal ar trebui sa se opreasca aici.
Insa marketerii smecheri stiu ca unui potential client nu trebuie sa ii spui doar ce castiga daca iti cumpara produsul, ci si ce pierde daca nu il cumpara. Ce spune refuzul despre el si in ce fel il afecteaza refuzul. Asadar, in pop-up-ul nostru se adauga un link cu text de refuz. Ar putea fi “nu, multumesc. Nu vreau sa ma abonez”, dar ar fi prea bland si nu ar mai fi amuzant sau eficient, nu-i asa?
Am gasit cateva exemple de mesaje care intind destul de mult coarda. Indiferent care ar fi motivul pentru care nu vrei sa “convertesti”, sunt site-uri care iti dau unul destul de incomod. Scot in fata ceva ce nu e neaparat real, dar pe care te poate deranja sa faci click.
Pentru mine, din perspectiva omului care lucreaza cu asa ceva si le vede des, sunt amuzante. Chiar le apreciez creativitatea uneori. Dar pentru vizitatori pot fi incomode.
Ce trebuie sa stiti, insa, este ca mesajele astea dau rezultate foarte bune. Daca nu ar functiona, nu ar mai fi acolo. It’s that simple.
1. Un exemplu nice and clean de la Conversion Rate Experts. Butonul trimite intr-un link de prezentare a materialului, cu campuri pentru datele personale, unde sa-l expedieze. Dupa primele secunde, apare si un pop-up in dreapta care te intreaba daca ai decis sa descarci sau nu pdf-ul si de ce.
2. In schimb, Wizz Air au ajuns la concluzia ca nu vreau sa economisesc. That’s right, de aia zbor cu ei.
3. Si inca un exemplu rautacios de la Conversionxl.com:
Aveti si alte exemple?
Cica au facut unii un studiu care arata ca oamenii sunt mai predispusi sa actioneze in urma unui mesaj care le arata ce pierd. O fi sau nu adevarat, in comunicarea de mk e un pic dubios. Cum ar fi sa ai mesajul “daca nu iti iei frane de la noi o sa mori” sau “daca nu economisesti iti luam casa” sau “daca nu mananci batoanele noastre o sa ramai o grasa, graso!”.
“Nu, nu vreau sa cumpar Acum batoanele voastre la superoferta. Vreau sa raman grasa si oribila” :)) nu mai e mult pana acolo.
Eu, la mesajele de genul ăsta, reacționez fix invers, numai de a naibii 😀 E șantaj emoțional.
@Raluca, stii cum e. Functioneaza daca te simti cu musca pe caciula 🙂
Cu mici exceptii (de tip coniacul Unirea – “Probleme Gogule?”, “Dorele, inchide la non-stop”, etc.), “anunturile” (TV, radio si on-line) publicitare se bazeaza pe suporturi anxiogene legate de tot felul de elemente sensibile, numarul 1 fiind banii (fie ca e vorba de cresterea unor venituri, fie de scaderea unor cheltuieli). Pe langa bani, se mai pun in discutie aspecte precum sanatatea, linistea in cuplu / in familie, succesul in viata sentimentala, etc, aflate intr-un anumit grad de interdependenta.
Diferenta fata de refuzul gata formulat de la microconversii consta in faptul ca acestea sunt in general mai subtile (cu exceptiile de rigoare).
Daca la microconversii ti se spune in fata, cu subiect si predicat, ca la copii cu nevoi speciale, ce pierzi daca nu devii clientul lor, altii iti arunca niste aluzii mai mult sau mai putin evidente: Nu folosesti Calgon? O sa-ti crape masina de spalat (o minciuna gogonata, BTW) care va trebui sa fie inlocuita cu una noua, la paguba asta adaugandu-se si parchetul tau si zugraveala vecinului de sub tine! Nu iti cumperi iaurt Activia? Vei avea o digestie lenta si dezagreabila si te vei simti ca si cand ai inghitit un burete (subliminal ti se da de inteles ca Activia iti va subtia talia ceea ce-ti va permite sa te imbraci mai sexy)! Nu conduci un BMW? Nici o sansa sa obtii un statut de invidiat in societate! Nu folosesti after shave-ul Denim? Adio succes la femei!
La mine a mers. Imi pare rau ca nu reusesc sa gasesc website-ul care m-a convins sa ma abonez cu un astfel de mesaj. Sa fiu sincer, abia acum am realizat ce m-a facut sa ma abonez:)