Dacă lucrezi în social media, trebuie să înveţi basic marketing. Cum se stabilesc KPI, cum se face o campanie de remarketing, cum se face şi cum se măsoară o campanie de display şi ce alte canale cu eficienţă ridicată şi cost scăzut mai poţi folosi ca să crească mai bine campaniile promovate pe Facebook.
De ce? Pentru că Facebook schimbă regulile jocului pentru branduri. A fost dintotdeauna un mediu măsurabil, dar mai degrabă în termeni de trafic sau (micro)conversii obţinute prin mecanisme de genul “cupon valabil doar pe Facebook”, “cod de reducere”, landing page dedicat etc. Iar traficul şi afişările înseamnă branding, pe când conversiile înseamnă venituri imediate.
Până acum, brandurile au băgat bani în Facebook fără obiective şi fără măsurători, pentru că e la modă. Rezultatele, dacă au fost stabilite corect de la început, nu au apărut pentru toată lumea. Sunt companii care investesc în branding şi îşi asumă creşteri mai greu de măsurat, pe termen mai lung. Totuşi, majoritatea vor să vândă şi să vândă acum, nu peste 6 luni.
Facebook a început de ceva vreme să măsoare conversiile şi să facă remarketing, ca să vezi clar ce conversii produc campaniile tale şi să comunici cu vizitatorii pe care nu i-ai prins la prima vizită pe site.
La rca-ieftin.ro le folosim pe amândouă – şi pixelul de conversii, şi pe cel de remarketing. Dacă pe cel de urmărire a conversiilor îl poate seta un administrator de pagină, împreună cu echipa de programare, remarketing se poate face deocamdată doar prin intermediari de genul AdRoll. Cu toate astea, se anunţă o funcţionalitate nouă care va fi disponibilă în curând şi în România şi care va elimina intermedierea – Custom Audiences.
Cum afli exact ce vânzări imediate îţi aduce Facebook?
Pe scurt, Facebook face remarketing pe acelaşi principiu ca Google. Poţi targeta vizitatorii care au ieşit de pe site fără să cumpere, ca să-i convingi să se întoarcă. Dacă s-au uitat la anumite produse sau au abandonat coşul, le poţi servi ad-uri cu produsele respective, un discount, livrare gratuită sau în aceeaşi zi etc.
La rca-ieftin.ro, de exemplu, am făcut o campanie de retargeting pe Facebook pentru vizitatorii care nu au finalizat comanda poliţei RCA. Pentru că unul dintre motivele de necumpărare este faptul că unii vizitatori încă preferă să verifice preţurile online şi să cumpere offline, le-am oferit prin remarketing livrare în aceeaşi zi dacă finalizează comanda până la ora 12.00.
Dacă te tentează genul ăsta de campanie, ia în calcul, pe lângă segmentările obişnuite, şi o segmentare orară – cu puţină asistenţă din partea AdRoll, poţi face day parting. Asta înseamnă că ad-ul care promite livrare în aceeaşi zi dacă faci comanda până la ora 12.00 rulează doar până la 12, că altfel ar fi bani pierduţi şi un mesaj absurd. În plus, poţi stabili pentru unele campanii un capping de frecvenţă. Dacă vizitatorul a văzut discountul tău suplimentar de 3-4-5 ori şi tot nu a dat click ca să plătească produsele lăsate în coş, nu-i mai afişa ad-ul. Poţi doar să speri la o conversie asistată.
În AdRoll sau, în curând, în Admin Panel, vezi exact numărul de impressions, CTR, CPM, conversii şi costul pe conversie. Ideal ar fi să testezi mai multe campanii timp de câteva zile şi să păstrezi una-două care performează mai bine, optimizând cât poţi de mult mesajele, segmentele, orele, numărul de afişări, call to action-ul, dar şi pagina de destinaţie.
Ca să-ţi faci o idee mai clară şi să poţi lua o decizie privind campania, uită-te şi în Google Analytics, la Assisted Conversions, şi vezi câte dintre conversii au fost asistate de campaniile pe reţele sociale, faţă de perioada când nu aveai aceste campanii. Dacă observi o creştere, în timp ce AdRoll nu îţi arată conversii, înseamnă că, totuşi, vizitatorii tăi se întorc să cumpere, dar nu neapărat dând click pe ad-urile tale.