Primii pasi si tips and tricks in AdWords EMAcademy

adwordsDaca esti interesat sa incerci AdWords pentru afacerea ta, dar vrei sa incepi cu un test cu buget mic, cea mai convenabila varianta este sa faci acest test pe cont propriu. La EMAcademy, in ziua a doua, Cristian Ignat, PPC Manager la 2parale, a facut un rezumat al pasilor de parcurs la setarea campaniilor AdWords, precum si al metodelor de masurare si reglare a acestora. Am preluat mai jos cele mai importante etape pentru incepatorii in Adwords, cateva lucruri de finete de luat in seama, precum si cateva idei pe care le puteti dezvolta daca veti include AdWords in campaniile viitoare.

Pasul unu si cel mai important ar fi sa incerci Google Trends, tool gratuit, si sa vezi cum se cauta afacerea ta. Acolo vei afla ce cuvinte cheie din domeniul tau sunt cautate de utilizatorii Google si care dintre lucrurile vandute de tine se cauta. Daca verifici si related searches, vezi si in ce combinatii de cuvinte cheie sunt facute cautarile. De exemplu, daca vinzi pantofi, sigur ai printre cautari “pantofi eleganti”, “pantofi negri” etc.

Apoi, in Keyword planner primesti o serie de cuvinte cheie cu cele mai multe cautari, numarul cautari si o estimare de cost per click necesar ca sa atingi toate cautarile cu ad-ul tau. In functie de cele mai cautate cuvinte cheie si de o rata de click pe care o estimezi iti poti estima si bugetul campaniei. Insa e important sa compari mere cu mere: cand estimezi rata de click sau rata de conversie din AdWords, compara-le cu campanii din surse similare: facebook ads, trafic platit in media clasice, nu newslettere, care au de obicei rezultate mai bune pentru ca ajung la persoane care stiu ca vor primi mailurile tale.

Mai mult decat atat, combinatiile de cuvinte cautate si numarul de cautari pentru fiecare produs te vor ajuta sa iti organizezi si categoriile, descrierile si ordinea produselor pe site. Daca “pantofi eleganti” se cauta mai mult decat “pantofi decupati”, se intelege ca vizitatorul ar trebui sa vada si sa aiba acces rapid la prima categorie.

Pasul urmator ar fi sa estimezi o rata de click si, conform numarului de cautari pentru cuvintele cheie care te intereseaza, sa estimezi un buget. Daca n-ai idee cam cat ar trebui sa investesti in AdWords, tot cu alte campanii similare ar trebui sa compari. Daca nu ai campanii de PPC, fa-ti mai multe scenarii de rata de click si decide o suma de inceput cu care sa fii multumit atat in worst case cat si in best case.

Masurarea campaniilor AdWords

Codurile de tracking din Analytics te ajuta sa urmaresti performantele campaniilor tale. Pentru fiecare conversie se pune un cod de conversie, doar pe pagina de thank you, cand esti sigur ca utilizatorii ajunsi acolo chiar au finalizat achizitia, iar apoi se seteaza si valoarea comenzii, ca sa vezi valoarea vanzarilor aduse de campania AdWords. Rapoartele Analytics si AdWords iti vor arata cifre usor diferite. De ce? Daca te uiti in Analytics, ai sa vezi ca iti ia in calcul drept conversie venita prin trafic platit doar o comanda unde ultimul click a venit din AdWords, pe cand AdWords tine minte si inregistreaza si comenzile care au fost finalizate din alte surse de trafic, dar care au fost influentate de un click pe un ad platit.

Codul de e-commerce tracking  te ajuta sa masori vanzarile, sa vezi ce produse s-au vandut din campanile AdWords. De asemenea, pentru campaniile de remarketing vei folosi un cod de remarketing. Ca sa reiau un pic felul in care functioneaza remarketingul, explicatia cea mai simpla ar fi ca iti permite sa afisezi reclame doar vizitatorilor care au fost deja pe siteul tau.

Pont: Ca sa te asiguri ca functioneaza bine codul de remarketing, testeaza afisarea reclamei pentru cautarea unui cuvant cheie are nu mai exista in contul tau si pt care nu se liciteaza (de genul “test1”). Il cauti, dai click pe reclama si simulezi o conversie, tii minte valoarea, iar apoi verifici daca s-a inregistrat comanda din remarketing.

Analiza concurentei

Auction Insight Report este un tool util care ne arata topul celor mai agresivi concurenti. Metricile de luat in calcul sunt average position, impression share, position above rate.

Dupa ce ai lista concurentilor, e bine sa verifici cuvintele cheie folosite de ei si ad-urile lor. Vezi ce beneficii, atribute si avantaje promit. S-ar putea sa descoperi ca ai un avantaj suplimentar pe care il poti promova. De asemenea, te poti uita si la sitelink-urile folosite de ei, ca sa faci unele mai relevante: fie sa grupezi produsele in categorii in functie de atribute (“Masini second hand pana in 100.000 km/Masini second hand pana in 150.000 km) sau avantaje (Livrare gratuita/Toate modelele pe stoc) etc.

Intra in “See search terms report – adwords”. Gasesti raportul cuvintelor cheie care au trimis trafic pornind de la cuvintele aflate in cont, in diverse combinatii. Daca ai setat “Bijuterii din argint” broad match, reclamele sunt afisate pentru “Bijuterii de argint” + alte combinatii – Bijuterii din argint cu pietre/cu libelule/cu-ce-vrei-tu. Asigura-te ca ad-urile tale apar pentru cautari relevante. Daca nu ai un anumit produs, sa zicem “Bijuterii din argint + cu piatra turcoaz”, exclude afisarea pentru cautarea produsului respectiv.

EXERCITIU: Pentru top 3 cuvinte cheie pe care le ai, subliniaza beneficiile, beneficiile mici si call to action-urile folosite in adwords de concurenti ca sa vezi cu ce ies ei in evidenta si sa poti face mesaje si mai bune. Gaseste ceva nou ce ei nu au: modele de produse, livrare gratuita, procent discount, toate produsele pe stoc etc.

Cand analizezi performanta campaniilor, sorteaza-le dupa cost. O schimbare facuta in cea mai costisitoare campanie va avea cel mai mare impact. Apoi, fa verificari la nivel de grup ca sa vezi cum se pozitioneaza o campanie in raport cu restul. Sorteaza dupa bugetul consumat, vezi ce grupuri au cost per conversie sub medie, la nivel mediu si mai mare decat medie.

Retargeting, Facebook si YouTube ads: Afiseaza mesajul cui vrei tu

Remarketingul te ajuta sa aduci vizitatorii inapoi pe site. Daca vrei o campanie de crestere a conversiei, testeaza remarketingul pentru vizitatorii care au iesit din pagina de cos, exact inainte de a finaliza comanda. Ca sa-i aduci inapoi, poti folosi mesaje care sa incurajeze achizitia si sa inlature diverse motive de necumparare: pretul prea mare, incertitudinea livrarii, a stocului etc. Astfel, prin bannerele de retargeting, poti convinge vizitatorii sa reia comanda daca le promiti livrare gratuita, un discount care li se aplica numai lor, un cadou etc.

Cristi a subliniat si un aspect interesant legat de site-urile unde vei retargeta audienta: daca ai un site de bilete de avion, de exemplu, ai putea sa limitezi campania doar la alte site-uri relevante pentru turisti: hoteluri, bloguri de calatorii etc. Asta ca sa tii cont si de mindsetul vizitatorului respectiv si sa il prinzi in momentele in care se documenteaza pentru calatorie, nu cand e la job si are atentia in alte directii.

Pont: Personalizeaza cat de mult poti interactiunea ca sa ai rezultate mai bune. Poti face mesaje diferite pentru Bucuresti vs provincie, femei vs barbati, clienti vs non-clienti si chiar si landing page-uri diferite. Pentru un site cu oferte de vacanta e logic ca vei aduce mai multi vizitatori din Cluj daca promovezi in ad-urile tale preturile zborurilor cu plecare din Cluj. De asemenea, poti furniza si un numar de telefon dedicat, la care sa faci rezervari telefonice pentru clujeni. Asa vei sti ca vanzarile telefonice venite din numarul respectiv vin strict din campanie si nu se suprapun cu alte cereri de la clujeni calatori care ar fi sunat oricum.

Poti face remarketing si pe Facebook, unde poti sa afisezi ad-urile in functie de id-ul utilizatorului sau de e-mail. Cu alte cuvinte, poti importa baza de e-mailuri sau poti targeta doar userii care te intereseaza. E ceva mai scump decat AdWords, dar si mai precis.

Pe YouTube e o varianta buna sa iti faci branding la cost mic. Inca nu e concurenta foarte mare, deci preturile sunt mici pentru ad-urile introduse acum un an. Partea buna este ca platesti doar pentru preroll-urile afisate integral. Daca userul nu ti-a vazut reclama si a dat skip ad dupa primele 5 secunde, nu te costa nimic. De aceea, un preroll de succes pe YouTube ar trebui sa fie atat de interesant in primele cinci secunde incat sa ma convinga sa il urmaresc in continuare. Iar daca nu ma convinge, macar sa dea ideea principala a campaniei, chiar si cu un call to action, un numar de telefon, o trimitere catre site, ca sa raman cu ceva in cazul in care dau skip.

Idee: Uneltele astea pot functiona bine si pentru vanzari offline. Daca ai un magazin fizic, poti retargeta vizitatorii site-ului din orasul in care ai magazinul cu bannere care ii invita sa testeze produse, sa deguste, sa isi ridice mostra gratuita etc. Poti lasa adresa magazinului si un numar de telefon pentru programari chiar in banner si poti face un landing page cu toate detaliile ofertei, eventual si cu un camp de inscriere.

Pentru mai multe detalii despre campanii PPC iti recomand sa urmaresti blogul lui Cristian, blogul 2parale si PPC Hero.

One thought to “Primii pasi si tips and tricks in AdWords EMAcademy”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *