În toamnă, trecând pe lângă Ana Pan din Dorobanți, am văzut obloanele trase și un mesaj ce anunța ceva nou în scurt timp.
Zilele trecute am fost la evenimentul de lansare și am descoperit o cafenea-cofetărie care și-a schimbat nu doar decorul, ci a trecut printr-un proces de rebranding care i-a dat un aer fresh și un nou nume – Ana Baking Co.
Noua cafenea e spațioasă, decorată în stil urban New York-ez, modern și cald. Sunt multe cafenele în Dorobanți care arată bine, însă cred că era nevoie de un loc care să pluseze acolo unde alții au zone sensibile. Mă refer la meniu, atmosferă, personal pregătit și prețuri, dar și la spațiul de desfășurare.
Ce mi-a plăcut din meniu
Odată cu noul look, au introdus produse noi și cafea. Sigur, găsiți în continuare prăjiturile, croissantele și lucrurile pe care le aveau și înainte. Dar au adăugat și dulciuri fără zahăr, salate, supe, omlete, sandviciuri și alte lucruri mai potrivite pentru un mic dejun sau un prânz light.
Meniul a fost creat cu ajutorul chef-ului indian Ashlie Dias. L-am descusut puțin pe tema noutăților și am aflat că vor avea în permanență în meniu mâncăruri și deserturi sănătoase. Vor schimba preparatele proaspete de la o săptămâna la alta, ca să testeze dacă sunt pe gustul clienților și, evident, să păstreze specificul de sezon. Așadar, dacă mergeți acolo și comandați o salată, veți contribui la păstrarea ei în meniu și la mulțumirea mea deplină.
Ca să mă convingă, Ashlie m-a invitat să gust dintr-un guacamole și dintr-o omletă cu trufe și au fost ambele foarte bune, exact cu gustul pe care trebuie să-l aibă, fără artificii. Am mai reperat și câteva salate interesante, cu quinoa și somon și mi-am trecut pe lista de încercat supa cremă de castane cu trufe.
Desigur, în jurul meu, cofetăria era plină de bunătăți de sezon – mere coapte în foietaj, cozonaci, turtă dulce și tot felul de tarte cu fructe. Practic, spațiul e împărțit în câteva zone – una de înghețată caldă și macarons, una de torturi, alta de patiserie, un raft cu salate și supe gata făcute și o zonă cu pâine și cozonaci. Păcat că nu pot să descriu cât de bine mirosea.
Prețurile
Sunt, în medie, mai mici decât la cafenelele din zonă. Un cappuccino costă 8,5 lei, supa zilei costă 7-14 lei, salatele sunt 14-20 lei, iar omleta este între 10-16 lei, în funcție de toppinguri.
Am observat că de regulă, în cafenelele din centru lumea e dispusă să plătească niște lei în plus dacă atmosfera merită, dacă locul arată bine și produsele sunt de calitate și “împachetate” estetic. Plătești cu mai mare drag într-un loc unde totul e cochet și bine pus la punct. Dar cu politica de prețuri de acum cred că managementul Ana Bakery Co vrea să atragă și clienții mai tineri, eventual liceeni de vizavi, de la Caragiale (care, imediat cum dă căldura, încep să chiulească la neîncăpătorul Snack Attack 🙂 ).
Concluzie
Conform listei mele de priorități, o cafenea unde să merg cu drag trebuie să aibă, în primul rând, cafea bună, apoi mâncare sănătoasă, atmosferă liniștită, prețuri decente și să fie cât de cât în centru. Chiar duceam lipsă de un loc aproape de casă unde să mă așez cu laptop cu tot și să pot lucra în liniște, fără fum de țigară (nu se fumează! victorie!), fără să incomodez sau să mă incomodeze nimeni, iar dacă mi se face foame între timp, să am câteva supe sau salate dintre care să aleg. Din păcate, la alte cafenele care-mi plac tare mult, The Coffee Shop și Paul Dorobanți, nu prea e spațiu de lucru sau întâlniri, deci cred că tocmai am adăugat încă un loc pe lista de “birouri oficiale”.