O lege pe care trebuie să o aplici dacă ai magazin online

GPeCSunt încă foarte multe magazine online care nu precizează în ce condiții se poate face returul produselor sau au termeni de retur diferiți față de ce spune legea, riscând amenzi de până la 4.000 lei.

Eu îi încurajez mereu pe colaboratorii mei să asigure clienții că pot returna produsele fără întrebări suplimentare, pentru că asta va crește încrederea vizitatorilor de a comanda și, pe termen lung, le va aduce mai mulți bani decât ar putea să piardă din retur. În plus, legea protejează consumatorul și obligă magazinele online să aibă afișate aceste date. Al treilea motiv pentru care este foarte important cum decurg retururile este relația pe termen lung cu clientul. Nu toți suntem Apple sau Amazon, dar vedeți ce nivel de încredere în shoppingul online au reușit să construiască americanii (și) prin politicile de retur transparente.

Așadar, dacă aveți un magazin online e bine să știți că termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni, conform OUG 34/2014. Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2013).

Concret, legea românească obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii consumatori – încă dinaintea achiziționarii produsului – asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției, fără ca aceştia să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur.

Pe lângă menționarea acestui drept, magazinele trebuie să le pună la dispoziție utilizatorilor un formular prin care aceştia pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți şi, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi.

Astfel, dacă nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amendă de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni.

Dacă vreți să vă puneți la punct și cu legislația, vă puteți înscrie în competiția magazinelor online la GPeC.

Orice magazin online care alege să se înscrie în Competiția GPeC primeşte, în perioada de înscriere, un raport despre respectarea legislației în vigoare, precum şi recomandări despre cum să corecteze eventualele probleme. Ȋn plus, peste 20 de specialişti în e-commerce – membri în juriul GPeC – le vor arata magazinelor online cum îşi pot creşte vânzările dacă respectă cele peste 120 de criterii de evaluare (un adevarat audit) raportul fiind transmis tuturor magazinelor, indiferent dacă sunt desemnate câştigătoare sau nu în urma competitiei.

Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015, iar până pe 10 aprilie există și o ofertă early bird.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *