Alergările anului 2016 – e-book-ul și-a atins targetul anual în doar 3 luni

ebook2

 

La mijlocul lunii ianuarie lansam un e-book gratuit – Alergările Anului 2016, cu prezentări pentru 20 dintre cele mai importante, mai populare și mai frumoase alergări din România, pe șosea, trail sau pe munte. Nu știam atunci să estimez ce interes va avea un astfel de material, însă am stabilit un target anual pe care și l-a atins după doar 3 luni și jumătate.

Ideea e-book-ului a venit mai mult dintr-o nevoie proprie, dar pe care mi-am dat seama că o împărtășesc și alți alergători amatori.

Voiam să mă organizez mai bine, să nu mai ajung să mă înscriu la curse cu două zile înainte de start și să știu nu doar când și unde au loc cele mai tari alergări, ci și informații mai de finețe. Iar aici mă refer la păreri ale altor alergători, ce timpi medii s-au scos la edițiile anterioare, ca să știu dacă mă încadrez sau nu, dacă se recomandă un anumit tip de echipament etc.

Pe scurt, am vrut ca e-book-ul să ofere o privire de ansamblu care să mă ajute să răspund în cunoștință de cauză la întrebarea “unde alerg în 2016?”

Pentru că a fost gândit ca un produs foarte nișat, am încercat să estimez numărul alergătorilor participanți la concursuri din România. Tough job. Dacă alergările din orașele mari atrag mii de participanți, cursele montane au de obicei sub 800 de concurenți. Așa că targetul pe care mi l-am propus a fost de 1000 de downloads până la final de an, având în vedere că e un conținut valabil până în iarnă. Fără prea mult tam-tam, fără mailing, fără articole pe bloguri, fără niciun fel de altă promovare în afară de un boost post pe 5 zile, e-book-ul și-a atins targetul în puțin peste 3 luni.

E drept că nu am avut de la început de an toate informațiile despre toate concursurile. Sunt alergări ale căror date, taxe și chiar trasee se anunță târziu (de exemplu, Corcova Trail Race, unde săptămâna trecută s-a anunțat că proba de semimaraton a rămas doar pentru MTB, în timp ce alergătorii au trasee de 15 km și 6 km). Cu toate astea, chiar și pentru cursele fără informații fixe anunțate, am inclus date ca reper folosind experiențele de la edițiile anterioare.

Am lucrat la el absolut singură, inclusiv la grafică. Trăiască Canva! Am trimis câteva propuneri unor branduri care de regulă se asociază cu evenimentele sportive și care ar fi putut să acopere un buget pentru a face materialul să arate ceva mai profi, însă fără prea mult succes. Mi-am asumat asta ca pe un lucru obișnuit atunci când faci un proiect pilot, nou, de la care potențialii sponsori nu știu la ce să se aștepte și că la ediția de la anul, când vom vorbi cu cifre în față, lucrurile vor sta altfel.

Totuși, din punctul de vedere al omului de marketing care știe cat costă un click (spun click ca să nu spun asociere, co-branding, sponsor principal etc, astea sunt mai scumpe), mai ales pe o audiență atât de nișată, nu am înțeles de ce au preferat să păstreze bugetele alea în niște bannere prăfuite care nici nu convertesc. Dar despre tocatul banilor clienților aiurea vom vorbi în alt episod.

Ce mai vreau să menționez e că feedback-ul a fost extraordinar și nu mă refer doar la zecile de mesaje de mulțumiri și aprecieri, ci și la sugestiile primite pentru a îmbunătăți materialul data viitoare. Mă bucur că le este util atât de multor alergători, iar la anul promit să-l fac și mai bun din punct de vedere al calității și cantității informației, dar și al aspectului.

Dacă încă nu ai ghidul alergărilor din 2016, îl poți descărca gratuit de aici

 

Spor la alergat și planificat! 🙂

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *