Astăzi începe GPeC Summit 2016, toată ziua fiind dedicată conferinței care aduce pe aceeași scenă unii dintre cei mai cunoscuți specialiști din e-commerce, marketing, online și industrii conexe. Am venit cu așteptări foarte mari față de prezentările care urmează, pentru că în fiecare an doza de know-how este și mai mare, și mai concentrată. Voi actualiza acest articol cu cele mai importante idei din prezentările speaker-ilor invitați.
Iată cine va urca pe scena GPeC în prima parte a zilei de azi:
– 9.10 – 9.45 PANEL: E-COMMERCE-UL ROMANESC (DE) LA INALTIME. Invitati in Panel: Adrian Urdă (VP Altex România); Antonio Eram (CEO & Founder Netopia mobilPay); Elisabeta Moraru (Industry Manager Google) Marius Costin (CEO PayU România); Tudor Manea (General Manager eMAG)
– 09:50 – 10:20 BRIAN DEAN (FOUNDER & CEO BACKLINKO): HOW ECOMMERCE SITES CAN TAP INTO GOOGLE’S NEW RANKING FACTORS
- Long click – când cineva caută un cuvânt cheie, ajunge pe site-ul tău, și chiar dacă nu e exact ce căuta, rămâne pe site.
- Pogostick – când userul intră din search, își dă seama că nu e ceea ce căuta, și apasă pe back imediat
Strategii de crestere a timpului petrecut pe site
– content chunks: când împarți contentul în bucăți mai mici, e mai ușor de citit. Poți folosi chenare colorate, evidențiate.
– bulleted lists: enumerare mai clară
– conținutul paginii să fie cât mai clar și mai bine împărțit ca să fie mai ușor dpdv vizual să fie citit
– Spec Boxes – specificații tehnice ale produselor incluse într-un loc special în pagină
– Q&A – cele mai întâlnite întrebări, cu răspunsuri care să ajute vizitatorii să înțeleagă produsul
Cum faci să crești volumul de search pe brandul tău și să ai mai mult trafic?
– Te asociezi cât mai puternic cu o idee pentru care brandul tău să fie recunoscut
Rankingul unei pagini se poate schimba în doar câteva ore. Ca să ai cât mai mult trafic organic, secretul este să folosești AdWords. CTR = quality score, așadar te poți inspira din textele ad-urilor pe temele care te interesează pentru a-ți optimiza textele, cuvintele cheie și description tags pe site-ul tău.
De asemenea, te poți uita în lista related searches din pagina cu rezultate oferite de google, așa că le poți include în conținutul tău ca să fie considerat mai relevant.
Ce lungime ar trebui să aibă conținutul ca să performeze mai bine?
Un ranking mai bun înseamnă postări mai lungi, de 2000 – 2500 cuvinte.
Title tags, în schimb, care înainte erau considerate responsabile pentru performanță mai bună, acum nu mai contează atât de mult.
Ce este încă important în 2016 pentru relevanță mai mare în Google?
– linkurile care trimit către pagina ta
– domeniul (cu cât are autoritate mai mare, cu atât mai bine)
– viteza de încărcare a site-ului
– Semantic search
– Timpul petrecut pe site
Cum faci să te diferențiezi în contextul în care există atât de mult conținut?
– conținutul trebuie promovat (facebook, e-mail etc)
– 10:25 – 10:45 ANA-MARIA ILIE (DIGITAL MARKETING MANAGER ORANGE ROMÂNIA): GOING MOBILE: [THE] DIGITAL [ROAD IS PAVED WITH] CHALLENGES, TOOLS AND WORKAROUNDS
– Timpul de încărcare pentru mobile este foarte important și are un impact foarte mare asupra ratei de conversie.
– Orange testează diferite versiuni ale aceleiași pagini pentru a vedea cum variază performanța lor în funcție de viteza de încărcare
– Ca să ai feedback real și relevant de la vizitatori, cere-le ajutorul într-un mod cât de cât personal. Orange a folosit mesajul Ajută-ne înainte de lansare.
– 10:45 – 11:15 MARIE POLLI (SENIOR OPTIMIZATION STRATEGIST CONVERSIONXL) – WHAT TO DO IF YOU DON’T HAVE ENOUGH TRAFFIC FOR TESTING. HOW TO OPTIMIZE LOW TRAFFIC WEBSITES
Ce să faci dacă nu ai suficient trafic pentru a face teste?
Audienta de care ai nevoie pentru a atinge relevanta statistica de 95% este de 380000 vizitatori pentru o variatie
Dacă nu ai suficient trafic, iti poti imbunatati traficul fara sa testezi sau sa faci research.
6 cărămizi pentru optimizarea site-urilor cu trafic mic
– trebuie să începi să măsori totul acum, astfel încât peste o vreme să ai răspuns la întrebările tale (cele mai vizitate pagini, butoanele cu performanță mai mare)
– analiză atentă cu ajutorul unor oameni reali, nu al unor tool-uri
– verifică nivelul de relevanță al paginilor (indeplineste asteptarile vizitatorilor?)
– este clar ce ofer?
– verifică motivele de ezitare din cadrul procesului de cumpărare. Care e tiparul celor mai multe site-uri pe care intră vizitatorii site-ului tău? Urmărește același pattern pentru a nu crea confuzie, dar asta nu înseamnă să le copiezi structura site-ulu, ci să ajuți userii să navigheze mai ușor, conform unui traseu la care se așteaptă.
– elimină așa-numitele distractions – tot ce mă întrerupe din procesul de cumpărare. Păstrează lucrurile simple și doar ce este necesar.
– cercetare calitativă – fă survey-uri ca să afli de ce cumpără vizitatorii, ce caută, de ce ezită, ce cuvinte cheie folosesc etc. Exemplu – on exit survey în care să îi întrebi de ce nu au cumpărat acum.
– user testing – dă teme unor vizitatori care n-au mai fost pe site-ul tău. Ex – să cumpere un produs de culoarea x, mărimea y, ca să vezi ce probleme întâmpină.
– cercetare cantitativă – o analiză mai detaliată a datelor din Analytics îți poate arăta ce rezoluții au rezultate mai bune, unde anume în funnel-ul de vânzare apar obstacole. De asemenea, nu uita să analizezi viteza de încărcare a site-ului.
– mouse tracking – heatmaps pentru a vedea unde se duc vizitatorii, scrollmaps etc.
– prioritizează ipotezele de testare – dacă ceva e stricat, repară. Adaugă feature-uri noi dacă au sens și prioritizează toate ipotezele în funcție de costul de implementare și impactul potențial. Pentru un trafic mic trebuie să testezi lucruri radicale, pentru că o creștere de 5% nu îți va aduce atât de multe beneficii.
– fă a/b testing pe baza ipotezelor
– 11:50 – 12:05 DOINA VÎLCEANU (CHIEF MARKETING OFFICER CONTENTSPEED): AI UN MAGAZIN ONLINE DE SUCCES? ACUM CE MAI FACI? 4 TRENDURI DE URMAT IN 2016 PENTRU A AJUNGE LA URMATORUL NIVEL DE VANZARI. STUDII DE CAZ DE LA CEI CARE AU REUSIT
– Clienții fideli din offline sunt și cei din online, așadar ar trebui să beneficieze de aceeași experiență în ambele medii (cardurile de fidelitate să se aplice și online)
– Click & Collect e o metodă excelentă de a crește vânzările online (comandă online și ridicare din magazinele offline)
– Prezența pe un marketplace aduce un volum important de clienți noi
– Dacă nu vrem magazin fizic și nu avem bugete, o idee bună ar fi extinderea pe mai multe piețe vecine. Shop-ul trebuie să fie în limba țării respective.
– 12:10 – 12:45 DAVID DARMANIN (FOUNDER & CEO HOTJAR) – THE RISE OF THE USER
– 90% dintre consumatori sunt influentati de review-urile online
– 49% dintre consumatori spun ca prietenii si familia sunt principalele surse de informare înainte de o achziție
– ne aflăm în era userului conectat, deci conexiunile sociale influențează achiziția (îți poți crea baze de fani)
– userii (sau vizitatorii) sunt prioritari, deci e bine să fie în centrul strategiei tale
– 3 elemente-cheie în procesul de vânzare – drivers (de ce au nevoie de produs, motivația), barriers (fricțiunea) și hooks (argumente în favoarea achiziției)
– toate micile schimbări pe care le faci azi și care sunt în linie cu direcția ta vor avea un impact uriaș pe termen lung
– împarte-ți ideile în bucăți mici și țintește să faci o treabă bună, nu neapărat extraordinară, dar vei fi constant aliniat cu viziunea business-ului tău
Elementele cheie de luat în considerare în strategia ta
– Conversiile – înseamnă în primul rând cerere, așa că gândește-te cum poți crea nevoia
– Monetizarea – înseamnă valoare adăugată. Află ce înseamnă asta pentru vizitatorii tăi, oferă-le valoare și apoi monetizează exact ce aduci în plus.
– Utilizarea – înseamnă experiența userului
– Word of Mouth – impresionează-ți clienții/userii/vizitatorii și îți vor aduce unii noi. Pentru a măsura impactul poți folosi Net Promoter Score (NPS.)
Chiar dacă lucrezi într-o echipă mică, este esențial să ai niște procese bine definite.