Cum sa gasesti motivatie pentru a face fitness acasa

E o provocare sa te apuci sa faci fitness acasa. Si sa te tii. Chiar daca ai echipament, greutati si aparate sau faci antrenamente cu echipament minimum, mai intra in joc si factorul motivatiei. Asadar, cum iti pastrezi motivatia de a face exercitii de fitness acasa, cu consecventa?

Eu am cateva idei care au functionat pentru mine. Si tin sa precizez ca, pana la perioada de izolare, preferam sa merg la o sala aflata la 450m de casa, in loc sa ma antrenez acasa. Chit ca faceam exercitii cu greutatea corpului, pur si simplu imi era greu sa gasesc motivatie sa incep antrenamentele acasa si sa ma tin de ele pana la capat.


Iata cateva sfaturi pentru a creste motivatia de a face fitness acasa:

  • Propune-ti o forma de competitie. Alergatorii stiu foarte bine cum functioneaza motivatia unui concurs, pentru ca ii tine in priza la antrenamente. Functioneaza si pentru antrenamentele facute in casa, fie ca e o competitie facuta cu tine insuti (un nou record personal, max rep, sa cresti numarul maximum de flotari sau genuflexiuni facute in total sau intr-un timp limita de cateva minute).

  • Implica-i si pe altii. Ca sa duci competitia la un nivel mai sus, provoaca-ti si prietenii sa participe si sa tineti evidenta fiecarui antrenament si record facut de fiecare, acasa. Puteti chiar sa va propuneti provocari: cine ajunge primul la x flotari corecte legate.

  • Participa la ore de antrenament live online. Fie ca sunt pe facebook, skype, zoom, zwift, sunt o multime de clase si antrenamente de grup facute de antrenori sau sportivi in perioada asta. Sau le poti organiza chiar tu, cu prietenii tai.


    Am fost de multe ori in situatia de a merge la un antrenament pe munte doar pentru ca promisesem altcuiva ca vin, pentru ca altfel as fi ramas acasa, sa dorm. Si ce crezi? Au fost unele dintre cele mai misto alergari si ture montane ever si m-am felicitat ca am rezistat tentatiei de a chiuli. Cand promiti cuiva ca vei fi acolo, sunt sanse mai mari sa te tii de treaba.

    Cateva dintre paginile pe care le urmaresc si ofera antrenamente virtuale sau idei de exercitii sunt:

    Karuna Studio (Yoga gratuita sau pe baza de donatie)
    Mihaela Haidau (antrenor)
    Decathlon Romania (antrenamente diverse, gratuite, live pe facebook)
    Crossfit ROA (WOD pentru membri, dar si la liber, pentru fani)

  • Fa-ti un program. O rutina cu ora fixa la care ai sa faci antrenamentul sau antrenamentele, ce fel de miscare vei face in ce zile, pune si un reminder pe telefon ca sa-ti aminteasca primele dati. Va fi greu sa te mobilizezi la inceput, dar crede-ma ca dupa ce te tii de treaba de cateva ori, ai sa vrei sa le faci, pentru felul in care te vei simti dupa.

  • Descarca-ti o aplicatie de antrenamente cu greutati mici, benzi elastice sau doar cu greutatea corpului. Exista aplicatii pentru orice. Kayla Itsines tocmai a anuntat ca aplicatia ei de fitness e gratuita pentru o luna, la fel si aplicatia de yoga Down dog. Sau o alta aplicatie pe care eu am folosit-o in varianta free si e geniala pentru ca se schimba antrenamentele si creste dificultatea lor de la o zi la alta – 30 days fitness challenge.

  • Un alt factor care te poate motiva sa te antrenezi acasa este recunostinta. Aminteste-ti mai des sa fii recunoscator ca esti sanatos si esti apt de a face miscare. Chiar si in casa. O sa-ti vina sa topai un pic de bucurie si sa iti acorzi tie insuti cateva minute de sport in interior.

Pe tine ce te ridica din fotoliu pentru un antrenament? Ce alte metode de a te motiva sa faci sport acasa ai?



5 thoughts to “Cum sa gasesti motivatie pentru a face fitness acasa”

  1. Foarte faine resursele recomandate! Deși sunt client Decathlon, nu-i urmăream și pe Facebook și nu știam de live-urile lor.
    Pe mine mă motivează faptul că m-am îngrășat după prima săptămână de izolare. Atunci eram în antrenament intensiv de gătit- nu știam despre mine cât îmi place și cât de mult mă pricep la asta. 😀 Acum, în a doua săptămână de stat acasă, sunt în antrenament lejer de sport, din resurse variate. Mă concentrez mai mult pe abdomen, că acolo e problema, dar variez obiectivele. Putere exemplului personal a funcționat, astfel că mi-am molipsit și jumătatea pe salteluță 😀

    1. Felicitari ca v-ati apucat, iar faptul ca faceti antrenamentul impreuna o sa va ajute sa fiti consecventi 🙂 Spor la treaba!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *